افزایش کیفیت با ترکیب سه فناوری
افزایش کیفیت در تلویزیون‌های SUHD سامسونگ با فناوری‌های سه‌گانه
جدای از قیمت، کیفیت تصویر یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که به انتخاب یک تلویزیون منجر می‌شود. شاید در گذشته تعداد پیکسل‌‌‌های صفحه نمایش بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار می‌گرفت؛ اما دید امروز خریداران تلویزیون به مولفه‌های دیگری معطوف شده است. با نگاهی دقیق‌تر به تلویزیون‌های اولترا‌اچ‌دی 2016 سامسونگ می‌توان دریافت که علاوه بر پیکسل‌های میلیونی، این شرکت فناوری‌های مدرن دیگری را هم برای افزایش کیفیت تصویر بکار گرفته است.

1606683296_1_0.gif

سامسونگ برای افزایش کیفیت تصویر در تلویزیون‌های SUHD 2016، هشت میلیون پیکسل صفحه نمایش را با سه فناوری ذرات کوانتومی (Quantum Dot) با سیستم تولید رنگ ۱۰ بیتی، دامنه دینامیکی بالا (HDR) و پنل فوق مشکی (Ultra Black Panel) همراه کرده است تا به سطح بالایی از کیفیت دست یابد. تولید رنگ در تلویزیون‌های SUHD به لطف ذرات بسیار ریز کوانتوم‌دات اتفاق می‌افتد. 

مطلب پیشنهادی

بهترین اسمارت‌فون‌های زیر ۵۰۰ هزار تومان بازار ایران
راهنمای خرید گوشی هوشمند ارزان قیمت (مهر ماه 95)

البته این تنها ویژگی ذرات کوانتوم‌دات نیست و این لایه، کارهای بیشتری نیز انجام می‌دهد. یکی از این کارها، ایجاد درخشندگی بیشتر است. برخلاف سایر تلویزیون‌های موجود در بازار، در SUHDهای سامسونگ خبری از فسفر زرد نیست و این تلویزیون‌ها برای ایجاد درخشندگی از همان ذرات ریز کوانتوم‌دات استفاده می‌کنند.

ماهنامه شبکه: افزایش کیفیت در تلویزیون‌های SUHD سامسونگ با فناوری‌های سه‌گانه

 سیستم ۱۰ بیتی در کنار ذرات کوانتومی ترکیب برنده را به وجود می‌آورد. هرکدام از سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی می‌توانند ۱۰۲۴ رنگ دیگر تولید کنند که با یک حساب ساده، می‌توان نتیجه گرفت که مدل‌های SUHD سال ۲۰۱۶ بیش از یک میلیارد رنگ تولید می‌کنند. این سمفونی رنگی میلیاردی در کنار میزان روشنایی و درخشندگی ۲.۵ برابری تصویر به نسبت سایر تلویزیون‌ها باعث می‌شود تا به جای دیدن تصاویر در آنها، زندگی و لحظه‌ها را بیش از هر زمان دیگری حس کنید.

در حال حاضر فناوری‌هایی مشابه کوانتوم‌دات در بازار وجود دارد که ویژگی‌های شبیه به آن دارند؛ با این تفاوت که تمام فناوری‌های دیگر موجود در بازار برای محیط زیست خطرناک هستند و به آن آسیب می‌رسانند؛ چراکه در آن‌ها از ماده سمی کادمیوم استفاده شده که هم برای طبیعت و هم برای انسان خطرناک است. محققان سامسونگ در کوانتوم‌دات از ترکیب خاص و منحصر‌به‌فردی استفاده کرده‌اند که عاری از هرگونه ماده سمی کادمیوم است. این ترکیب خاص هیچ‌گونه خطری برای طبیعت و کاربران ندارد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟