احتمال به تعویق افتادن سفر گردشگری به مریخ
سفر به کره مریخ مغز فضانوردان را نابود می‌کند!
سفرهای کیهانی همواره برای فضانوردان خطرات زیادی را به همراه داشته است. اما به تازگی یک خطر بزرگ دیگر نیز به جمع آسیب‌های فضانوردی اضافه شده است. تحقیقات و مطالعات اخیر بیان‌گر این موضوع است که سفر به کره مریخ، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به مغز فضانوردان وارد می‌کند.

1606683296_1_0.gif

فضا محل بسیار خطرناکی است و قرارگرفتن در معرض تابش‌های مرگبار مریخی قطعا باعث آسیب جدی مغزی شده و در نهایت زوال مغز و از دست دادن حافظه نصیب فضانوردان می‌شود.

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه کالیفرنیا معتقدند با توجه به برنامه‌کاری پیوسته و فشرده مسافران مریخ، احتمال این‌که فضانوردان تحت تاثیر تابش‌های مرگبار کیهانی و فشار کاری مضاعف از انجام وظایف خود طفره روند، بسیار زیاد است. 

دانشمندان میزان ذرات کیهانی در مدت سه سال مأموریت فضانوردان در مریخ را شبیه‌سازی کردند و به این نتیجه رسیدند که ذرات باردار موجود در مریخ انرژی یکسانی با ذرات کیهانی دارند و به راحتی از لایه محافظ فضاپیما عبور خواهند کرد. با توجه به آزمایشات انجام شده مشخص شد که بخش جلویی مغز بیشترین آسیب را پس از گذشت شش ماه از شروع سفر فضانوردان خواهد دید. بخش جلوی مغز قسمتی است که مسئولیت تصمیم گیری، اجرا و حافظه بلند مدت را بر عهده دارد.

نتایج این تحقیق در حالی منتشر شده که شرکت‌های زیادی از جمله شرکت اسپیس متعلق به ایلان ماسک دارند برای گردشگری در فضا سرمایه‌گذاری و ثبت‌نام می‌کنند و از ساکنان زمین دعوت می‌کنند به سیالات دیگر قدم بگذارند. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟