گوشی جدید و رده بالای بلک‌بری در راه است!
بلک‌بری از گوشی جدیدش با کد اختصاصی DTEK60 رونمایی می‌کند
به تازگی شاهد تایید برخی مشخصات گوشی هوشمند جدید شرکت بلک‌بری (BlackBerry) از سوی سازمان FCC بودیم. این گوشی هوشمند به احتمال زیاد محصولی رده بالا بوده و از تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام بهره‌مند می‌شود.

1606683296_1_0.gif

شرکت بلک‌بری با وجود مشکلاتی که داشته و افت درآمدهایی که سپری کرده، همچنان یکی از پرمخاطب‌ترین برندهای تولید کننده گوشی‌ هوشمند است. طرفداران شرکت بلک‌بری و گوشی‌های هوشمند این کمپانی اغلب نسبت به این شرکت متعصب هستند و اصطلاحا طرفداران دوآتیشه محسوب می‌شوند. حال خبر خوشی برای این دسته از طرفداران شرکت بلک‌بری داریم! ظاهرا باید منتظر رونمایی از کمپانی از یک گوشی هوشمند رده بالای جدید باشیم. این گوشی هوشمند با کد اختصاصی DTEK60 از سازمان FCC تأییدیه دریافت کرده است.

متاسفانه سازمان FCC هنوز اطلاعات جزئی از این گوشی هوشمند ارائه نکرده اما به ابعاد بدنه این گوشی اشاره مستقیمی داشته است. بنا به گزارش این سازمان، گوشی هوشمند DTEK60 شرکت بلک‌بری 75 میلی‌متر عرض و  153 میلی‌متر طول دارد. با توجه به اینکه قطر گوش تا گوش این محصول برابر با 162 میلی‌مترعنوان شده، به احتمال زیاد صفحه نمایش این گوشی 5.5 الی 6 اینچی خواهد بود. همچنین همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید به پشتیبانی این محصول از اتصال وای‌فای، بلوتوث و همچنین محل تعبیه دوربین سلفی آن اشاره مستقیمی شده است.

گوشی DTEK60  بلک‌بری

گوشی هوشمند DTEK60 بلک‌بری در واقع دومین گوشی هوشمندی خواهد بود که این شرکت در سال جاری از آن رونمایی می‌کند. پیش از این و طی تابستان امسال، بلک‌بری از گوشی هوشمند DTEK50 رونمایی کرده بود. پیش‌بینی می‌کنیم که این گوشی هوشمند نسبت به گوشی DTEKE50 محصولی قدرتمندتر باشد. خوشبختانه شایعات و خبرهای غیررسمی هم در رابطه با مشخصات فنی این گوشی هوشمند منتشر شده که در ادامه به مرور آن‌ها می‌پردازیم.

بنا به گزارش‌های غیررسمی به دست آمده، گوشی هوشمند DTEK60 بلک‌بری از سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 820 کوالکام با پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای و بسیار قدرتمند بهره‌مند می‌شود. رم دستگاه ظرفیت 4 گیگابایتی داشته و حافظه داخلی آن به طور پیش‌فرض 32 گیگابایتی فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. صفحه نمایش محصول وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل یا اصطلاحا QHD را به همراه دارد و دوربین اصلی آن از سنسوری 21 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. همچنین گفته شده که دوربین سلفی این گوشی هوشمند از سنسوری 8 مگاپیکسلی تشکیل خواهد شد.

متاسفانه به نسخه سیستم عامل اندرویدی که در گوشی هوشمند DTEK60 به کار گرفته می‌شود اشاره دقیقی نشده، اما پیش‌بینی می‌کنیم که بلک‌بری این گوشی هوشمند را با تجهیز به اندروید 7 نوقا روانه بازار کند. بنا به خبرهای غیررسمی، گوشی DTEK60 بلک‌بری از پورت اتصال یو‌اس‌بی نوع سی (USB Type C) بهره‌مند می‌شود و باتری آن ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی دارد. بنابراین کاملا مشخص است که گوشی هوشمند جدید شرکت بلک‌بری یک محصول اندرویدی رده بالا خواهد بود. بار دیگر اشاره می‌کنیم که مشخصات فنی این گوشی هوشمند هنوز به طور رسمی مورد اشاره واقع نشده‌اند و تمام موارد شرح داده شده در دو پاراگراف آخر مبتنی بر خبرهای غیررسمی هستند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟