سیر نزولی بلک‌بری ادامه دارد
بلک‌بری دیگر به طور اختصاصی گوشی هوشمند تولید نمی‌کند!
مدیرعامل شرکت بلک‌بری، آقای جان چن (John Chen) به طور رسمی اعلام کرد که بلک‌بری دیگر به طور اختصاصی به طراحی و تولید گوشی هوشمند نمی‌پردازد، بلکه به این منظور با شرکت‌های دیگری نظیر شرکت چینی TCL همکاری می‌کند. با انتشار این خبر رسمی، می‌توان بلک‌بری را از لیست تولیدکنندگان مستقیم گوشی‌های هوشمند خط زد!

1606683296_1_0.gif

شرکت بلک‌بری از جمله شرکت‌های شناخته شده و کاملا معروف در زمینه طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند است. محصولات این شرکت طرفداران منحصر به فرد خود را دارند. گوشی‌های هوشمندی که بلک‌بری تولید کرده همواره از نظر کیفیت ساخت و حفظ حریم خصوصی کاربر محصولاتی برتر بوده‌اند. اما متاسفانه طبق خبر رسمی که مدیرعامل این شرکت ارائه کرده، دیگر شاهد طراحی و تولید مستقیم گوشی‌های هوشمند از سوی شرکت بلک‌بری نخواهیم بود!

بلک‌بری پاسپورت

آقای جان چن با اشاره به این موضوع که بلک‌بری از این پس تنها به طور مستقیم و اختصاصی به طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند نمی‌پردازد، عنوان داشته که این استراتژی منجر به کاهش هزینه‌های این شرکت و مدیریت بهتر منابع آن می‌شود. عدم تولید مستقیم و اختصاصی گوشی‌های هوشمند از سوی برند بلک‌بری به آن معنا نیست که این شرکت دیگر هیچ گوشی هوشمندی را روانه بازار نمی‌کند. بلک‌بری تنها از تولید مستقیم و مستقل گوشی‌های هوشمند کناره‌گیری کرده و با همکاری سایر شرکت‌ها نظیر شرکت چینی TCL به تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند برند خود خواهد پرداخت.

البته شک نداشته باشید که کناره‌گیری بلک‌بری از تولید اختصاصی و مستقیم گوشی‌های هوشمند به نفع این شرکت است. شاید اگر بلک‌بری بر روی تولید محصولاتش پافشاری می‌کرد به مرحله‌ای می‌رسد که حتی قادر به تولید گوشی با همکاری شرکت‌های چینی هم نمی‌شد! متاسفانه یا خوشبختانه صنعت موبایل پیشرفت‌های چشمگیری داشته و طی چند سال اخیر شرکت‌های متعددی در این عرصه وارد صحنه شده‌اند. در این بین چینی‌ها پتانسیل عالی خود را اثبات کرده‌اند. هوآوی، شیائومی، میزو، اوپو و غیره از جمله شرکت‌هایی هستند که طی چند سال اخیر به شدت پیشرفت شایان ملاحظه‌ای را سپری کرده‌اند. این موضوع را از آنجایی مطرح می‌کنیم که شاید برخی از افراد تصور کند که همکاری بلک‌بری با شرکت‌های چینی نظیر TCL به منظور تولید گوشی‌های هوشمند منجر به افت چشمگیری کیفیت محصولات این شرکت می‌شود!

بلک‌بری پریو

روند نزولی کمپانی بلک‌بری تقریبا از سال 2009 و با اوج گرفتن آیفون‌ها و سیستم‌عامل اندروید آغاز شد. پدیدار شدن اندروید و پیشرفت‌های روزافزون این سیستم‌عامل تقریبا عامل اصلی ورشکستگی و افت فروش‌ محصولات شرکت بلک‌بری بود. در سال 2014 بلک‌بری سعی کرد که با تولید گوشی هوشمند بلک‌بری پاسپورت (BlackBerry Passport) بار دیگر خود را به عنوان یک برند برتر مطرح سازد. گوشی بلک‌بری پاسپورت محصول فوق‌العاده‌ای بود اما نتوانست توجه کاربران را جلب کند. سال گذشته هم بلک‌بری گوشی هوشمند بلک‌بری پریو (BlackBerry Priv) را معرفی کرد. این گوشی هوشمند هم محصول قدرتمندی بود اما بنا به دلایل خاصی از جمله قیمت گران نتوانست در بازار موفق عمل کند.

بلک‌بری پریو

گوشی هوشمند DTEK50 بلک‌بری هم که سال گذشته معرفی شد در واقع همان گوشی آلکاتل آیدل 4 (Alcatel Idol 4) بود و حرفی برای گفتن نداشت. گوشی هوشمند DTEK60 این شرکت هم که چندی پیش اطلاعاتی در رابطه با آن شنیده بودیم، کاملا مشابه با گوشی هوشمند آلکاتل آیدل 4 اس (Alcatel Idol 4S) طراحی شده است. بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم که حداقل تا پایان سال 2016 روند نزولی بلک‌بری همچنان ادامه پیدا کند. امیدوار هستیم که این شرکت در آینده بتواند با مدیریت بهتر بار دیگر به صنعت موبایل بازگشته و این بار محصولات خود را با قیمت‌های مقرون به صرفه‌تری روانه بازار سازد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟