اطلاعات لو رفته از پردازنده‌های اینتل
اینتل در تابستان دو پردازنده دسکتاپ عرضه خواهد کرد
پردازنده‌های برادول در ماه‌های اخیر در اولترابوک‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند. هر دو خانواده پردازنده‌های سری Core iX و سری Core M از ویژگی‌های مختلفی بهره می‌برند. اما اینتل قصد دارد تا قدرت این پردازنده‌ها را به دنیای دسکتاپ نیز وارد کند.

1606683296_1_0.gif

منابع آگاه، به سایت چینی VR-Zone اعلام کرده‌اند، اینتل در سال جاری میلادی دو پردازنده مخصوص دسکتاپ را از خانواده برادول در سه ماه دوم  2015 عرضه خواهند کرد. پردازشگرهای جدید بر مبنای سوکت LGA 1150 قرار دارند که سازگار با مادربوردهای مجهز به چیپ‌ست Z97 خواهند بود. دو شرکت Asus و Asrock به تازگی اعلام کرده‌اند که بایوس‌ مادربوردهای آن‌ها برای پشتیبانی از پردازنده‌‌های جدید 14 نانومتری برادول به‌روزرسانی شده‌اند. دو پردازشگر جدید  Intel Core i7-5775C و Core i5-5675C Intel هستند.

هنوز مشخص نیست چرا حرف C در انتهای نام این دو محصول قرار دارد. اما این پردازنده‌‌ها همچون مدل‌های K از ضریب باز بودن و همچنین توانایی اورکلاک بهره می‌برند. پسوند C در انتهای نام این پردازنده‌ها می‌تواند یک اشتباه یا تغییر نام باشد. این موضوع را زمان نشان خواهد داد.

پردازنده Core i7-5775C جدید چهار هسته‌ای بوده و از هشت رشته پردازشی (Thread) پشتیبانی می‌کند که در فرکانس کاری 3.33 گیگاهرتز و در حالت توربو 3.7 گیگاهرتز کار می‌کند. در حالی‌که پردازنده Core i5-5675C چهار هسته‌ای بوده و از چهار رشته پردازشی پشتیبانی می‌کند. این پردازنده بر مبنای فرکانس کاری 3.1 گیگاهرتز عمل کرده که در حالت توربو با فرکانس کاری 3.6 گیگاهرتز کار می‌کند.  Core i7-5775C همراه با حافظه کش 6 مگابایتی عرضه می‌شود، در حالی‌که Core i5-5675C همراه با 4 مگابایت حافظه کش عرضه خواهد شد که در نتیجه این پردازنده فاقد ویژگی HyperThreading است. هر دو این پردازنده‌ها مجهز به پردازشگر گرافیکی Intel Iris Pro Graphics 6200 خواهند بود. این پردازنده‌ها از حافظه DDR3L با گذرگاه 1600مگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. هر دو مدل دارای توان مصرفی 65 وات هستند. در کنار پردازنده‌های سوکت LGA که جزییات آن‌ها در سایت VR-Zone منتشر شده است، سه پردازنده BGA نیز قرار دارند که عرضه خواهند شد. این پردازنده‌ها به احتمال زیاد در کامپیوترهای شخصی کوچک‌تر که توسط کاربران قابلیت ارتقا ندارد، عرضه خواهند شد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟