روش جدید برای تبدیل گرافیت به گرافین
از این پس میکروب‌ها «گرافین» تولید می‌کنند
گرافین یک ماده‌ جدید است که برای اولین بار توسط دو دانشمند روس‌تبار در دانشگاه منچستر در سال 2004 ساخته شد. قطر بسیار کم، انعطاف‌پذیری و چگالی بالا، رسانایی بسیار بالا در گرما و الکتریسیته از خواص بارز گرافین است. اما به تازگی دو شرکت کانادایی توافقنامه‌ای برای تولید «گرافین از گرافیت» امضاء کردند. آنها قصد دارند با یک روش سبز و با استفاده از نوعی میکروب، گرافیت را به گرافین و اکسیدگرافین تبدیل کنند.

1606683296_1_0.gif

رشد نانوسیم‌ها روی گرافین تک‌لایه‌ای موجب شد تا امیدهای زیادی در صنعت نیمه‌هادی‌ها برای جایگزینی گرافین با سیلیکون به‌وجود آید. به گزارش سایت توسعه فناوری نانو، این فرآیند به «روش بیوالکتروشیمیایی» شهرت دارد که در آن گرافین و اکسید گرافین تولید می‌شود. 

در این فرآیند از میکروب‌ها به‌عنوان کاتالیست استفاده می‌شود که موجب تسریع تورق گرافیت و تولید اکسیدگرافین شده و در نهایت به گرافین تبدیل می‌شود. یکی از مزیت‌های این روش، زیست‌سازگار و سبز بودن آن است، به طوری که اجازه تولید در دمای اتاق و فشار محیط را می‌دهد و نیازی به استفاده از اسیدهای سمی، بازها، اکسیدان و احیاء کننده وجود ندارد، در حالی که در روش‌های رایج معمولاً از مواد بسیار سمی استفاده می‌شود. هدف این است که روشی ارزان برای تولید گرافین و اکسید گرافین ارائه شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟