مخترع ایرانی موفق به طراحی و ساخت دوچرخه دریایی شد!
دوچرخه دریایی وسیله‌ای برای تفریح در دریا و دریاچه‌ها است که نیروی محرکه خود را بدون استفاده از هرگونه سوخت، از رکاب‌زدن انسان تامین می‌کند. تاکنون نمونه‌های خارجی متعددی از دوچرخه دریایی ساخته شده است؛ اما حتی یک نمونه آن در ایران وجود ندارد. اما حسن حسن پور مخترع ایرانی موفق شده تا دوچرخه دریایی‌اش را در پارک علم و فناوری مازندران بسازد.

1606683296_1_0.gif

حسن‌پور می‌گوید این دوچرخه دریایی ۱۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و با توجه به اینکه این وسیله نمونه خارجی دارد؛ ولی نمونه آن در ایران وجود نداشت و به همین دلیل توانستیم با دانش خود و از تجهیزات ایرانی برای ساخت این دوچرخه استفاده کنیم. در ساخت این دوچرخه از دو کپسول  با جنس‌های بادی و فایبر گلاس استفاده شده است و به همین دلیل هیچگاه غرق نمی‌شود. برای حرکت این دوچرخه از هیچ نوع سوختی استفاده نمی‌شود و تنها با انرژی انسان حرکت می‌کند؛ به دلیل اینکه دو کپسول در دوچرخه دریایی به‌کار گرفته شده است، از روی موج دریا به‌راحتی عبور می‌کند.

به گزارش مهر، حسن پور تاکید کرد: «در این دوچرخه از سوخت استفاده نمی شود و می توان از آن به‌عنوان صنعت سبز یاد کرد؛ استفاده از دوچرخه دریایی جذابیت خاصی دارد و ایده نویی به‌شمار می‌رود. همچنین می‌توان بر روی دوچرخه دریایی موتور نیز نصب کرد و در حال انجام مقدماتی هستیم که بتوانیم آن را به تولید انبوه برسانیم.»

 

ایسوس

نظر شما چیست؟