در طرح «سقف توهمی خودروسازی فورد»
نمایشگرها جایگزین سقف‌های سان‌روف خودرو می‌شوند
این درست است که «سقف‌های سان‌روف» در اتوموبیل‌ها باعث افزایش میزان نور داخل خودرو و استفاده از مناظر طبیعی می‌شود؛ اما به دلیل تغییر در ساختار و شاکله سقف، از ایمنی و مقاومت آن نیز می‌کاهد. به همین دلیل، شرکت خودروسازی فورد طرحی را مطرح کرده که در آن از سقف سان‌روف خبری نیست و به جای آن، یک نمایشگر بزرگ تعبیه شده که تصاویر یک دوربین از محیط بیرون خودرو را به صورت زنده بر روی آن نمایش می‌دهد.

1606683296_1_0.gif

 

مون‌روف‌ها و سان‌روف‌ها یا همان پنجره‌های سقفی در میان خودروها بسیار متداول هستند و نور طبیعی و هوای تازه را برای مسافران به ارمغان می‌آورند؛ اما سقف توهمی فورد به شبیه‌سازی یک دریچه در سققف خودرو می‌پردازد.

این فناوری شامل یک دوربین است که مناظر بیرونی را ضبط و به طور زنده روی سقف پخش می‌کند. همچنین یک نمایشگر نیز بر روی بخش داخلی سقف قرار می گیرد که تصاویر زنده را از بیرون برای مسافران پخش می‌کند. البته زمانی که نور محیط مطلوب نیست، نمایشگر خاموش می‌شود و از بسته‌شدن مون‌روف تقلید می‌کند. علاوه بر آن، این نمایشگر ممکن است از بخش‌های مختلف برخوردار باشد و به طور مستقل برای هر مسافر به نمایش مناظر بیرون بپردازد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟