عرضه در 190 کشور و به 111 زبان
دیدار با ویندوز 10 در تابستان سال جاری
مایکروسافت تابستان امسال را زمان عرضه نسخه نهایی ویندوز 10 اعلام کرد. البته آن‌گونه که تری میرسن در کنفرانس WinHec به آن اشاره کرد ویندوز 10 قرار است به عنوان یک بازیگر اصلی در اینترنت اشیا باشد. این سیستم‌عامل همچنین به قابلیت های امنیتی جدیدی همچون Windows Hello تجهیز شده است.

1606683296_1_0.gif

در کنفرانس WinHec که در روزهای هجدهم و نوزدهم مارس امسال در چین برگزار شد، تری میرسن، مدیر اجرایی ویندوز اعلام کرد: «ویندوز 10 در تابستان سال جاری در 190 کشور و به 111 زبان عرضه خواهد شد.» او در ادامه ضمن تأیید این موضوع که مایکروسافت با گروه بزرگی از شرکای کلیدی و نوآور خود که شرکت‌های پیشرو در سراسر چین به شمار می‌روند ( لنوو، Tencent و Qihu 360 از بزرگ‌ترین آن‌‌ها هستند) همکاری می‌کند، افزود: «این شرکا برای ارائه خدمت‌رسانی به صدها میلیون مشتری چینی که قصد ارتقا به ویندوز 10 را دارند، آمادگی خواهند داشت و در پیشبرد اکوسیستم جهانی ویندوز نقش مهمی ایفا خواهند کرد.»

هدف مایکروسافت از اشاره به سازندگان سخت‌افزارها در اصل اینترنت اشیا است. در این کنفرانس، میرسن با اشاره به ویژگی‌های مختلف ویندوز 10 اشاره‌ای نیز به اینترنت اشیا داشت. مایرسن در این باره گفت: « فضایی که اینترنت‌ اشیا به وجود می‌آورد، فرصت‌های بزرگی برای سازندگان دستگا‌‌ه‌ها، تجارت‌‌ها و مصرف‌کنندگان است. با وجود 30 میلیارد دستگاه مستقل اینترنت اشیا که تا سال 2020 عرضه خواهند شد، این اولین باری است که یک نسخه کوچک از ویندوز برای دستگاه‌های اینترنت اشیا تولید خواهد شد. زمانی‌که ویندوز 10 به صورت رسمی عرضه شود، نسخه‌های متنوعی از ویندوز برای برخی از دستگاه‌‌های اینترنت اشیا عرضه خواهد شد که محدوده‌ای از دستگاه‌های پرقدرت همچون دستگاه‌‌های خودپرداز (ATMها) تا دستگاه‌‌های سونوگرافی را در بر خواهد گرفت. از طریق همکاری‌های نزدیکی که مایکروسافت با شرکت‌‌هایی همچون Raspberry Pi Fundation، اینتل و کوال‌کام داشته و در جریان است، مایکروسافت گزینه‌های قانع کننده‌ای برای علاقمندان و دانشجویان و سازندگان دستگاه‌های این چنینی فراهم خواهد کرد.»

مایکروسافت همچنین در این کنفرانس به معرفی بورد توسعه دراگون‌برد 410C کوال‌کام پرداخت که برای خانواده دستگاه‌های ویندوز 10 تولید شده است. این بورد اندازه‌ای در حد رزبری پای (Raspberry PI) دارد و به Wi-Fi 802.11 b/g/n، بلوتوث، GPS، حافظه‌های تک کاناله DDR2/3 با فرکانس کاری 533 مگاهرتز و همچنین تراشه اسنپ‌دارگون 410 مجهز شده است. مایکروسافت با ارائه نسخه‌های سفارشی ویندوز ویژه اینترنت اشیا قصد دارد تا سال 2020 ویندوز را روی بیش از 25 میلیارد دستگاه اینترنت اشیا نصب کند.

ویندوز 10 در سال اول برای میلیون‌ها مصرف‌کننده سیستم‌عامل‌های ویندوز 7 و خانواده ویندوز 8 به صورت رایگان قابل ارتقا خواهد بود. شرکای راهبردی مایکروسافت در چین وظیفه به‌روزرسانی به ویندوز 10 را برای میلیون‌ها مصرف‌کننده بر عهده خواهند داشت. چین یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان در زمینه به‌کارگیری کامپیوترهای شخصی به شمار می‌رود. در نتیجه به‌روزسانی سریع و رایگان برای ارتقا به ویندوز 10 در دستور کار مایکروسافت قرار دارد. بر همین اساس شرکای عمده مایکروسافت در چین وظیفه به‌روزرسانی به ویندوز 10 را برعهده دارند. در همین رابطه فی یائو تانگ، مدیر گروه لنوو در چین اعلام کرد این شرکت مشارکت‌ها و همکاری‌های نزدیکی با مایکروسافت در زمینه ویندوز 10 داشته است. او ضمن اعلام برنامه‌های لنوو در زمینه ویندوز 10 همچنین خبر از نظارت بر ساخت گوشی‌هوشمند تولیدی این شرکت که بر مبنای ویندزوفون قرار داشته و تا نیمه‌های سال 2015 میلادی تولید خواهد شد اشاره کرد. او همچنین اعلام کرد برای لنوو باعث خوشحالی است که به اکوسیستم ویندوزفون محلق شود و اولین گوشی مجهز به ویندوزفون را در اواسط سال 2015 میلادی تولید خواهد کرد. لنوو سرویس‌های به‌روزرسانی ویژه ویندوز10 را در 2500 مرکز خدمت‌رسانی و همچنین در خرده فروشی‌های چین زمانی‌که نسخه اصلی ارائه می‌شود عرضه خواهد کرد.

تنسنت (Tencent) یکی دیگر از شرکت‌های چینی که در زمینه ارائه سرویس‌های بازی و شبکه‌های اجتماعی در چین فعال است اعلام کرد، به‌روزرسانی به ویندوز 10 را برای مصرف‌کنندگان ویندوز 7 و خانواده ویندوز 8 عرضه خواهد کرد. این شرکت همچنین اعلام کرد اولین برنامه یونیورسال ویندوز 10 خود، یعنی QQ را که بیش از 800 میلیون مصرف‌کننده در سرتاسر چین دارد، خواهد نوشت و همچنین بازی‌های ویدیویی League of Legends، Cross Fire و Dungeon & Fighter را در فروشگاه جدید ویندوز 10 قرار خواهد داد. مارتین لاو مدیر تنسنت می‌گوید: «ما خوشحال هستیم که همکاری نزدیکی با مایکروسافت در این زمینه داشته‌ایم و به میلیون‌ها مصرف‌کننده خود این امکان را خواهیم داد تا به آسانی به ویندوز 10 ارتقا پیدا کرده و از تجربه به‌کارگیری برنامه‌های پلتفرم یونیورسال لذت ببرند. مایکروسافت و تنسنت همچنان به همکاری‌های خود در زمینه ابداعات ویندوز 10 ادامه خواهند داد تا ویندوز 10 به دست میلیون‌ها مصرف‌کننده در سرتاسر جهان برسد.» Qihu 360 یک شرکت امنیتی چینی دیگر که همکاری‌های نزدیکی با مایکروسافت دارد، اعلام کرده است به‌روزرسانی برای ویندوز 10 را با چند کلیک ساده و با سرعت دانلود بالا در اختیار مصرف‌کنندگان خود قرار می‌دهد.

بر همین اساس و بر مبنای یک رویکرد جدید، شیائومی (Xiaomi) یکی از توزیع‌کنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند، وظیفه تست و ارزیابی ویندوز 10 برای موبایل و کمک به مایکروسافت در این زمینه را بر عهده خواهند داشت. همچنین بازخوردهای دریافت شده از مصرف‌کنندگان را برای غول ردموند ارسال خواهد کرد. البته مایکروسافت یک بازه زمانی دقیق را برای عرضه ویندوز 10 اعلام نکرده است و در حد اعلام توزیع این سیستم‌عامل در تابستان بسنده کرد. ویندوز 10 در حال حاضر به صورت نسخه بتا در Windows Insider در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دارد و جدیدترین نسخه‌های آزمایشی آن در ماه آینده عرضه خواهد شد. ویندوز 10 به طور کامل همراه با کورتانا، یک مرورگر جدید به نام اسپارتان و تعداد دیگری از ویژگی‌ها عرضه خواهد شد.

نوآوری سختافزاری بهکار گرفته شده در ویندوز 10 چیست؟
جو بلفیری در وبلاگ ویندوز می نویسد: « زمانی‌که تیم ما کار روی ویندوز 10 را آغاز کرد، زمان زیادی را برای فکر کردن درباره این که چگونه می‌توان آن‌را تبدیل به یک سیستم‌عامل شخصی کرد صرف کردیم. تیم ما می‌خواهد دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید، شما را تشخیص داده و درک کند و شما به عنوان کاربر آن بتوانید با آن صحبت کنید. ما می‌خواهیم مصرف‌کنندگان تجربه بهتری داشته باشند و یک احساس اعتماد به سیستم‌عامل در آن‌ها به وجود آید. ما در کنفرانس 21 ژانویه به تفصیل درباره محاسبات شخصی صحبت کردیم و ویژگی‌های جدید ویندوز 10 را به شما نشان دادیم. من دوست دارم امروز به شما Windows Hello را معرفی کنم. یک سیستم بیومتریک تشخیص هویت که دسترسی سریع به دستگاه‌های ویندوز 10 را امکان‌پذیر می‌سازد. با استفاده از Windows Hello توانایی نشان دادن چهره، یا لمس دستگاه را داشته و ویندوز به سرعت آن را تشخیص داده و دستگاه را در اختیار شما قرار می‌دهد. این برنامه نه تنها خیلی راحت‌تر از تایپ گذرواژه‌ها عمل می‌کند، بلکه این سیستم شما را قادر می‌سازد به تصدیق هویت برنامه‌ها، محتوای سازمانی و تجربه‌های آنلاین حتی بدون نیاز به گذرواژه‌ای که روی دستگاه یا سرور یک شبکه ذخیره شود بپردازید.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟