برای چندمین بار
بانک‌های عضو شبکه «سوئیفت» هک شدند
در ماه‌های گذشته حملات سایبری جدید علیه بانک‌های عضو شبکه سوئیفت انجام شده و هکرها موفق شده‌‌اند تا با استفاده از صعف امنیتی، برخی از بانک‌های این شبکه را هک و مبالغی هنگفتی را سرقت کنند. پس از سرقت 81 میلیون دلاری هکرها از بانک مرکزی بنگلادش، شبکه سوئیفت بارها از بانک‌های عضو خود خواسته تا اقدامات امنیتی جدیدی منجمله به‌کارگیری سیستم‌های قوی‌تر برای تایید مشتریان و به‌روزرسانی نرم‌افزارهایشان انجام دهند.

1606683296_1_0.gif

شبکه بین‌المللی نقل‌وانتقالات بین بانکی (سوئیفت) با افشای حملات سایبری جدید علیه بانک‌های عضو این شبکه، آنها را برای تبعیت از رویه‌های امنیتی طراحی شده سختگیرانه‌تر تحت فشار گذاشت. سوئیفت در نامه‌ای خصوصی به مشتریانش اعلام کرده که تلاش‌های جدید برای سرقت‌های سایبری که برخی از آنها موفقیت آمیز بوده از ماه ژوئن به این طرف مشاهده شده است.

افشای این حملات نشان می‌دهد که سارقان سایبری تلاش‌های خود را پس از سرقت 81 میلیون دلاری از بانک مرکزی بنگلادش افزایش داده‌اند و مشخصا بانک‌هایی با رویه‌های امنیتی ضعیف را هدف قرار می‌دهند. به گزارش تسنیم، سوئیفت خاطر نشان کرده که برخی از قربانیان در حملات جدید مبالغی را از دست داده‌اند، اما به محدوده جغرافیایی بانک‌های قربانی و میزان سرقت اشاره‌ای نکرده است. سخنگوی سوئیفت از توضیح بیشتر در مورد حملات جدید افشا شده یا مسائل امنیتی مطرح شده در نامه مذکور خودداری کرده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟