جایگزینی برای تیتانیوم
با ترکیب طلا و تیتانیوم، سخت‌ترین فلز جهان ساخته شد
به تازگی محققان دانشگاه رایس موفق شدند تا با ترکیب دو عنصر گرانبهای طلا و تیتانیوم، محکم‌ترین و سازگارترین عنصر شناخته شده تاکنون را تولید کنند. عنصر ترکیبی به دست آمده نسبت به تیتانیوم، چهار برابر مقاومت بیشتر دارد و با توجه به خواص هر دو فلز، بهترین گزینه برای جایگزینی با تیتانیوم برای ایمپلنت‌های دندان و مفاصل بدن است.

1606683296_1_0.gif

محققان معتقدند که با در نظر گرفتن مشکلات جراحی تعویض مفصل ران و زانو در کنار عمر حداکثر 10 ساله این مفاصل، باید آلیاژ فلزی جدید با خواص بهترین فلزهای جدول تناوبی ساخته شود. به کارگیری هر فلز یا آلیاژ جدید مستلزم داشتن خواص تیتانیوم است، چرا که تیتانیوم جزو معدود فلزاتی است که در فعالیت استخوان‌سازی و ایجاد پیوند محکم با محل پیوند مشکلی ندارد. مهمترین دلیل بکارگیری تیتانیوم در ساخت مفصل زانو و ران، ویژگی منحصر‌به‌فرد آن یعنی مقاومت بسیار بالای تیتانیوم است که با سطح کاملا صاف در برابر کسید شدن هم تحمل بالایی دارد.

با ترکیب طلا و تیتانیوم، سخت‌ترین فلز جهان ساخته شد
پروفسور امیلیا مورسون، متخصص مهندسی شیمی مواد از دانشگاه رایس در تگزاس عنوان کرد: "بیشتر دانشمندان از خواص بی‌نظیر طلا و تیتانیوم آگاه هستند، اما ساخت ترکیب هوشمندانه دو عنصر گرانبها با رعایت درصد تلفیق در تولید آلیاژ جدید با مقاومت بسیار بالا بزرگترین چالش است. خوشبختانه با ساخت آلیاژ صحیح طلا و تیتانیوم به زودی شاهد تحولی عظیم در پزشکی خواهیم بود، چرا که در صورت استفاده از آلیاژ جدید در ساخت مفاصل ایمپلنت، دیگر نیازی به تعویض مفاصل در دوره‌های 10 ساله نیست."

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟