دو معماری چیپ‌ست جدید در راه است
اینتل سوکت جدید ۲۰۶۶ را معرفی می‌کند
اینتل یکی از سازندگان بزرگ پردازنده در جهان است که علاقه وافری به تغییر سوکت‌ مادربرد حمایت کننده از پردازنده‌‌های خود دارد. این شرکت در 5 سال اخیر بیش از 5 سوکت مادربرد جدید را معرفی کرده که این مهم علاوه بر تحمیل هزینه‌، عایدی دیگری برای دوستداران پردازنده‌های اینتل نداشته است! حالا هم خبر رسیده که اینتل قصد دارد تا برای نصب دو مدل از پردازنده‌های 14 نانومتری Skylake-X و Kaby Lake-X سوکت جدید 2066 را معرفی کند.

Basin Falls نام پلتفرمی است که شرکت اینتل برای پردازنده‌ها و چیپ‌‌ست‌های جدید خود برگزیده است. همچنین R4 سوکت جدیدی است که روی مادربردهای این دو معماری قرار می‌گیرد. این سوکت از 2066 پین تشکیل شده و پردازنده‌های Skylake-X و Kaby Lake-X روی آن قابل نصب خواهند بود. پردازنده Skylake-X در سه مدل 6، 8 و 10 هسته‌ای با میزان مصرف انرژی 140 وات دنباله‌رو برادول E‌ خواهند بود.

اینتل سوکت جدید 2066 را برای دو معماری آتی خود معرفی می‌کند

همچنین پردازنده Kaby Lake-X به صورت چهار هسته‌ای عرضه می‌شود که علاوه بر عدم پشتیبانی از فناوری Turbo Boost 3.0، از مسیرهای نقل و انتقال داده PCI-E کمتری بهره برده و از حافظه‌های DDR4‌ در چینش دو کاناله حمایت می‌کند. اما قرار است برای این دو مدل جدید، اینتل چیپ‌ست جدیدی را با امکان ارائه 10 درگاه‌ USB 3.0 و 8 درگاه ساتا 600 را عرضه کند. هنوز مواردی چون پشتیبانی از درگاه USB 3.1، تعداد خطوط PCI Express 3.0 برای ارتباط مستقیم کارت گرافیک با پردازنده و ارائه درگاه Lan‌ شبکه مشخص نیست. قرار است این دو پردازنده از ابتدای نیمه دوم 2017 وارد بازار مصرف شوند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟