پیشنهاد ۳۲ میلیارد دلاری چشم‌بادامی‌‌ها به شرکت آرم
در روزهای گذشته نشریه فایننشال تایمز فاش کرد که بزرگترین سازنده تراشه‌های SoC‌ جهان، یعنی شرکت "آرم" با پیشنهاد بزرگی از سوی یکی از بانک‌های ژاپنی روبرو شده است. طبق این گزارش، "سافت بانک" ژاپن درخواست خرید شرکت ARM‌ را با قیمت 32 میلیارد دلار به مسئولان این سازنده بزرگ تراشه‌های مجتمع موبایل تقدیم کرده است. هرچند بیشتر کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که نسل تلفن‌های هوشمند تا سال 2025 منقرض خواهد شد؛ اما این دست از پیشنهادهای خرید نشانگر آینده و افق روشن "دستگاه‌های هوشمند" است.

1606683296_1_0.gif

شرکت آرم به عنوان یگانه طراح تراشه‌های SoC در جهان شناخته می‌شود که از طریق فروش همین طرح‌ها به سازندگان دستگاه‌‌های هوشمند (Patent) درآمدهای میلیارد دلاری را به دست آورده است. اما طرح‌های شرکت آرم تنها در تلفن‌‌های موبایل استفاده نمی‌شود و بیش از یک سال است که در تجهیزات و زیرساخت‌های دیجیتالی "اینترنت اشیا" هم به کار گرفته می‌شوند. برای درک قدرت شرکت آرم ذکر این نکته کافی است که فقط در سال گذشته، 15 میلیارد تراشه مجتمع موبایل تولید شده در جهان  بر پایه طراحی و معماری شرکت آرم شکل گرفته‌اند.

پیشنهاد 32 میلیارد دلاری چشم‌بادامی‌‌ها به شرکت آرم

این پیشنهاد وسوسه‌انگیز بعد از کنار رفتن مدیرعامل سابق سافت بانک و در دوره ریاست جدید "ماسا سون" ارائه شده است. جدای از پذیرش یا رد این پیشنهاد توسط آرم، به نظر می‌رسد که این پیشنهاد و موضوع فروش شرکت آرم رقابت تمام عیاری را میان سازندگانی چون سامسونگ و اپل برای ارائه قیمت بالاتر و تصاحب احتمالی شرکت آرم شکل خواهد گرفت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟