CityPilot هم زیبا و هم مطمئن است
مرسدس‌بنز اولین اتوبوس خودران جهان را معرفی کرد + گالری عکس
بدون تردید قرار دادن شرکت مرسدس بنز در جایگاه بزرگترین خودروساز جهان، تصور اشتباهی نیست؛ چرا که این شرکت آلمانی بیش از نیم قرن است که خودروهای باکیفیت و زیبایی را برای سیستم حمل‌و‌نقل عمومی و شخصی جهان طراحی و عرضه کرده است. اما سال 2016 را می‌توان به عنوان تاریخ مبدا برای بکارگیری خودروهای خودران محسوب کرد. شرکت بنز ضمن معرفی اولین "اتوبوس خودران" جهان، برای نمایش قابلیت‌‌های آن، CityPilot را در مسافتی 19 کیلومتری بین فرودگاه Schiphol آمستردام و هارلم به مدت 30 دقیقه به حرکت درآورد.

1606683296_1_0.gif

اتوبوس خودران CityPilot مرسدس بنز علاوه بر بکارگیری فناوری‌‌های مدرن و هوشمند، از طراحی بسیار زیبایی نیز برخوردار است. فناوری‌های مدرنی چون دوربین‌های پیشرفته، سنسورهای حساس و سیستم‌های راداری قدرتمند بخش‌های حساس و حیاتی این اتوبوس را تشکیل می‌دهند. این اتوبوس بدون راننده براساس مدل Citaro مرسدس بنز طراحی شده و از موتوری با قدرت 299 اسب بخار شش سیلندری برخوردار است. به لطف تکنولوژی پیشرفته به کار رفته، این اتوبوس می تواند کارهایی از قبیل حرکت بین خطوط، گاز دادن، ترمز کردن و مواردی از این قبیل را به صورت خودکار انجام دهد. فضای داخلی این اتوبوس نیز با الهام از میادین و پارک‌های شهری طراحی شده است، به طوری که سه محوطه جداگانه درون این اتوبوس در نظر گرفته شده که مسافران با توجه به میزان مسافتی که می خواهند طی کنند، می‌توانند در هر کدام از این قسمت‌ها بنشینند.  

مطلب پیشنهادی

خودران جدید نیسان ماه آینده وارد ژاپن می‌شود
سرنا و سیستم هوشمند تشخیص فاصله با خودروی جلویی

اگرچه این اتوبوس می‌تواند برای مسافران تجربه‌ای کاملاً متفاوت و خاطره‌انگیز از سفرهای شهری را رقم بزند، اما به نظر نمی‌رسد که از گنجایش چندان بالایی برای جابه‌جایی مسافران برخوردار باشد و تنها افراد کمی می‌توانند از آن استفاده کنند؛ زیرا در کنار تعبیه صندلی‌های اندک در این اتوبوس، فضاهای خالی زیادی نیز بین صندلی‌ها مشاهده می‌شود. در طول مسیر نیز، نیازی به تغییر دنده، گاز دادن یا ترمز کردن توسط راننده نیست. راننده این اتوبوس که درون اتاقکی مخصوص در قسمت جلویی قرار دارد، اطلاعات را از طریق نمایشگر بزرگ پیش روی خود، مشاهده می‌کند و تنها وظیفه‌اش این است که در برخی موقعیت‌ها، اتوبوس را به گونه‌ای کنترل کند که از قانون و مقررات رانندگی تخطی نکند.

برای سوار شدن به این اتوبوس نیز مسافران می‌توانند از دو در کاملاً الکتریکی بزرگ تعبیه شده استفاده کنند که بر روی آنها لامپ‌هایی قرار دارد که با رنگ‌های سبز و قرمز نشان می‌دهند که مسافران می‌بایست از کدام در سوار یا پیاده شوند. سیستم بلیط خوان الکترونیکی، سرعت 70 کیلومتر در ساعت، 10 دوربین در اطراف، چهار سنسور راداری، دو دوربین استریو و حساس با برد 50 متر، دو دوربین در کف، قدرت شناسایی چراغ‌های راهنمایی، عابرین پیاده و همچنین ترمز ناگهانی در مواقع ضروری  از ویژگی‌های اتوبوس سیتی‌پایلوت شرکت مرسدس بنز است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟