سامسونگ بازار دیتاسنترها را نشانه رفته است؛
سامسونگ SSD چهار ترابایتی فوق سریعی برای مراکز داده معرفی کرد
چالش نقل مکان به درایوهای SSD موضوعی است که در میان شرکت‌های بزرگ به ویژه دیتاسنترها و وب‌سرورها حل شده و این شرکت‌ها پذیرفته‌اند که برای افزایش سرعت پردازش حجم عظیمی از داده‌ها در هر ثانیه، چاره‌ای جز استفاده از درایوهای جامد پرظرفیت وجود ندارد. در همین راستا، شرکت سامسونگ که پرچم‌دار طراحی و ساخت SSDهای پرسرعت و حجیم برای کامپیوترهای ورک‌استیشن است، به تازگی دیسک جامدی را عرضه کرده که 4 ترابایت ظرفیت و البته 1500 دلار قیمت دارد.

1606683296_1_0.gif

کاهش قیمت‌ در کنار افزایش حجم، دو مولفه‌ای است که انتخاب و خرید درایوهای جامد SSD‌ را توجیه‌پذیر کرده است. با این‌حال و با گذشت شش ماه از سال 2016، درایوهای جامد پرظرفیت و ظرفیت‌های میانه گران هستند و شیب نزولی قیمت هرچند ملایم، نمی‌تواند کاربران خانگی و اداری را برای جایگزینی درایو جامد پرسرعت با هارددیسک مجاب کند. اما چالش نقل مکان به SSDها موضوعی است که در میان شرکت‌های بزرگ به ویژه دیتاسنترها و وب‌سرورها حل شده و این شرکت‌ها پذیرفته‌اند که برای افزایش سرعت پردازش حجم عظیمی از داده‌ها در هر ثانیه، چاره‌ای جز استفاده از درایوهای جامد پرظرفیت وجود ندارد.

در همین راستا، شرکت سامسونگ که پرچم‌دار طراحی و ساخت SSDهای پرسرعت و حجیم برای کامپیوترهای ورک‌استیشن است، به تازگی دیسک جامدی را عرضه کرده که 4 ترابایت ظرفیت دارد. این محصول از خانواده 850 Evo این شرکت است که سرعت خواندن و نوشتن آن به ترتیب به 540 و 520 مگابایت بر ثانیه است. اگرچه در ماه‌های گذشته مدل 2 ترابایتی 850 Evo‌با قیمت حدود 700 دلار در اختیار خریداران قرار گرفته بود؛ اما این مدل 4 ترابایتی به قیمت 1500 دلار در بازارهای ایالات متحده به فروش می‌رسد. شاید این قیمت گزاف در نگاه اول تعجب‌برانگیز باشد؛ اما بدون تردید ظرفیت و سرعت آن می‌تواند صاحبان شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات سرور را قانع کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟