اینترنت ارزان برای تشویق به استفاده از خدمات آن‎لاین یا خرید اتومبیل؟!
کاهش ۵۰ درصدی قیمت اینترنت 4G LTE خودروهای شورولت
ظرف دو سال گذشته بیش از دو میلیون اتومبیل شورولت با قابلیت اتصال داده 4G LTE به فروش رسیده است و بر اساس گزارشات از طریق این ارتباطات 3 میلیون گیگابایت داده منتقل شده است. حالا قیمت هر بایت از این داده‎ها به نصف کاهش پیدا کرده است، چرا که شورولت تصمیم گرفته قیمت نقل و انتقال داده‎هایش را 50 درصد کاهش دهد.

قبلا هزینه استفاده از بسته یک گیگابایت داده در ماه 20 دلار بود و حالا به 10 دلار کاهش پیدا کرده است. بسته‎های سالانه همچنان 150 دلار قیمت دارند، اما حالا کاربران می‎توانند از دو برابر حجم داده استفاده کنند: 20 گیگابایت در مقابل 10 گیگابایت سابق. همچنین این شرکت قیمت بسته اینترنت 10 گیگابایت در ماه خود را 40 دلار تعیین کرده است که نصف قیمت سابق است و یک بسته جدید 4 گیگابایت در ماه با قیمت 20 دلار را نیز به خدمات خود اضافه کرده است.

مطلب پیشنهادی

آنتن لپ‌تاپی که وای‌فای، بلوتوث، وای‌گیگ، جی‌پی‌اس و LTE است!
دانشمندان دانشگاه بیرمنگام یک آنتن SAT را در یک فضای بسیار کوچک تولید کردند

نکته جالب توجه این که شورولت در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرده است که اکثر داده‎ها در کامیون‎های سیلورادو مورد استفاده قرار گرفته‎اند که به نظر می‎رسد علت آن به این خاطر بوده باشد که این کامیون‎ها از بستر اینترنت به عنوان دفاتر سیار تجاری استفاده می‎کنند. نفر دوم در رقابت مصرف داده مربوط به یک SUV خانواده پسند یعنی سابوربان است که می‎تواند از طریق هات اسپات وای‎فای داخلی خود 7 دستگاه مختلف را به اینترنت متصل کند.

مدت زمان زیادی از ارائه خدمات اتصال 4G LTE  توسط شورولت در ژوئن سال 2014 نگذشته بود که این شرکت امکان استفاده از Apple CarPlay و Android Auto را نیز فراهم کرد. شما همچنین می‎توانید خدمات Mobile Share Value Plan شرکت AT&T را نیز به اتومبیل شورولت خود اضافه کنید.

البته به نظر می‎رسد تا زمانی که شورولت سیستم ارتباطی اتومبیل‎های خود را به فناوری V2X  (وسیله نقلیه به هر چیز) مجهز نکند ارائه این خدمات ارزش چندانی نداشته باشد. خودروهای شورولت نمی‎تواند با سایر تجهيزات خودکار (V2V)  یا با زیرساخت‎های V2I برای پیش بینی مثلا زمان قرمز شدن چراغ راهنمایی ارتباط برقرار کنند. اما مدیر عامل جنرال موتورز، مری بارا قبلا اعلام کرده بود که امکان استفاده از فناوری V2V در سال 2017 به وسایل نقلیه جنرال موتورز اضافه خواهد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟