اپل کارها آماده آفیس جدید مایکروسافت باشند
نخستین پیش‌نمایش فنی آفیس 2016 ویژه مک
مایکروسافت اولین پیش‌نمایش آفیس 2016 ویژه سیستم‌عامل مک را به صورت عمومی منتشر ساخت. این نسخه به‌روز شده از آفیس که برای کاربران Mac OS 10.10 عرضه شده، قرار است در تابستان سال جاری میلادی به صورت رسمی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

1606683296_1_0.gif

پنج سال بعد از ارائه آفیس 2011 ویژه مک که برای اولین  بار پیش‌نمایش آفیس مک منتشر شد، مایکروسافت در ادامه موفقیت‌های خود آفیس 2016 را برای دانلود منتشر ساخت. مایکروسافت قبلا وان‌نوت و آوتلوک را به صورت به‌روز شده ویژه مک منتشر ساخته بود. (مایکروسافت در تاریخ 31 اکتبر 2014 نسخه ویژه آوتلوک برای مک را با همان ویژگی‌های نسخه ویندوزی آن منتشر ساخت. نسخه‌ای که برای فعال‌سازی آن نیاز به حق‌اشتراک آفیس 365 بود. در همان سال مایکروسافت در یادداشتی اعلام کرد ما نسخه بتای آفیس ویژه مک را در نیمه اول سال 2015 میلادی و نسخه نهایی آن‌را در نیمه دوم سال 2015 منتشر خواهیم ساخت.)

نسخه‌ای که  پنج مارس توسط این شرکت منتشر شد، یک پیش‌نمایش تجدیدنظر شده از این دو برنامه همراه با  پیش‌نمایش عمومی 2016 نسخه‌های ورد، اکسل و پاورپوینت است که عرضه شد. این پنج برنامه برای هر کاربری که از Mac OS 10.10 استفاده می‌کند در دسترس بوده و قابل اجرا است. پیش‌نمایش آفیس 2016 ویژه مک از این آدرس قابل دریافت است، این برنامه می‌تواند در کنار آفیس 2011 مک اجرا شود. 

مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی‌ برای ارائه نسخه‌های پیش‌نمایش در بازه‌های زمانی مشخص است. اطلاع‌رسانی به تست‌کنندگان با استفاده از ابزار به‌روزرسانی خودکار Auto-Update که در این مجموعه قرار دارد، انجام خواهد داد. هر پیش‌نمایش جدیدی که عرضه می‌شود، بعد از گذشت 60 روز از عرضه آن از کار خواهد افتاد. اما پیش‌نمایش نهایی به مدت یک ماه از زمانی که به صورت عمومی منتشر شود قابل استفاده خواهد بود.

مایکروسافت در نظر دارد نسخه نهایی این محصول را در تابستان سال جاری در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد که به احتمال زیاد چند ماه زودتر از آفیس 2016 برای ویندوز که قرار است در نیمه دوم سال 2015 منتشر شود، عرضه خواهد شد. آن‌گونه که مسئولان این شرکت اعلام کرده‌اند به زودی خبرهای بیشتری درباره آفیس 2016 ویژه ویندوز منتشر خواهد شد. (نسخه ویندوزی آفیس به مدت چندماه به صورت محدود در اختیار بررسیکنندگان قرار داشت.) اریک ویلفرد، مدیر بازاریابی محصول آفیس می‌گوید: «مایکروسافت در نظر دارد آفیس 2016 مک به همان شکلی که کاربران ویندوز از آن استفاده می‌کنند باشد. بدون آن‌که هیچ تغییری در سبک و ظاهر آفیس که آن‌را نسخه متفاوتی برای مک نشان دهد، عرضه کند.»

مجموعه به‌روز شده مک شامل یک بازطراحی جدیدی برای روبان (Ribbon) است. روبانی که اکنون همچون نسخه ویندوزی آن برای قالب‌بندی و سازماندهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مجموعه شامل پشتیبانی کامل صفحه‌نمایش رتینا و با ویژگی "اتصال ابری" است که به‌طور مستحکم و قدرتمندی با وان‌درایو، وان‌درایو تجاری، شیرپوینت و آفیس 365 ادغام شده است. آفیس 2016 ویژه مک به کاربران اجازه می‌دهد که به فایل‌های خود روی همه دستگاه‌هایی که آفیس روی آن‌ها اجرا می‌شود با یک حساب‌کاربری معتبر در آفیس  دسترسی داشته باشند. در این روش یک کاربر توانایی نوشتن یک سند روی آفیس ویژه آندروید، دسترسی به آن روی آفیس ویژه مک و در پایان به‌کارگیری آن از طریق آفیس روی آی‌پاد را در حالی که همیشه به جدیدترین نسخه دسترسی دارد را خواهد داشت.

در نسخه جدید ورد 2016 ویژه مک، مایکروسافت نظرات  کاربران را در زمینه بهبود همکاری در نگارش چند نفری (Co-Authoring) به اسناد اضافه کرده است. البته به عقیده بعضی از کارشناسان بهبود ویژگی همکاری در نگارش بیدرنگ Real-Time Co-Authoring جوابی از سوی مایکروسافت به گوگل است که سال‌ها است از این ویژگی استفاده می‌کند. اکسل، اکنون از میانبرهای یکسان با میانبرهایی که کاربران آفیس ویندوز از آن استفاده می‌کنند، پشتیبانی می‌کند. پاورپوینت 2016 ویژه مک به همان ویژگی Presenter view (یک ویژگی منحصربفرد که به ارائه‌کننده توانایی مدیریت بهتر روی اسلایدها را می‌دهد.) که در پاورپوینت iOS وجود دارد به‌روزرسانی شده است. البته آن‌چه تاکنون از ویژگی‌های نشان داده شده در دو پیش‌نمایش آفیس مک و آفیس ویندوز می‌توان استنباط کرد، آفیس مک دارای محدودیت‌هایی نسبت به نسخه ویندوزی است.

ویلفرد می‌گوید: «مایکروسافت تصمیم دارد تمرکز خود را روی آفیس 365 و اولویت‌بندی خود را روی آفیس ویژه گوشی‌های هوشمند قرار خواهد داد. به همان شکلی که این‌کار را برای آفیس ویژه iOS انجام داد. در حال حاضر تمرکز آفیس روی فعالیت‌های ابری متمرکز است. هر کاربری که حق‌اشتراک آفیس 365 با قابلیت پشتیبانی از دانلود مجموعه برنامه‌های آفیس را داشته باشد، توانایی دانلود مجموعه برنامه‌های آفیس 2016 ویژه  مک را بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه اضافی خواهدداشت.» مایکروسافت هنوز هیچ قیمتی برای آفیس 2016 مک برای آن دسته از کاربرانی که حق‌اشتراک آفیس 365 ندارد، اعلام نکرده است..

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟