بررسی و رفع مشکل در دستور کار قرار گرفت
واکنش AMD به مصرف بالای تراشه‌ گرافیکی RX480
اگرچه قرار بود که کارت گرافیک RX 480 ارزان‌ترین و سازگارترین کارت گرافیک با بازی‌های واقعیت مجازی باشد؛ گویا در آزمایش‌های اخذ شده، مصرف انرژی این محصول فراتر از عدد اعلام شده توسط شرکت AMD بوده است. هرچند اظهارنظرها متفاوت است؛ اما مصرف 85 و در برخی موارد 100 واتی نیز برای این کارت گرافیک پرهیاهو گزارش شده است.

1606683296_1_0.gif

در گزارش‌های رسیده از کاربران و دارندگان کارت گرافیک RX 480 مشخص شده که مصرف انرژی این محصول بیشتر از سقف اعلام شده توسط ای‌ام‌دی یعنی 80 وات است. مصرف 85 واتی این کارت گرافیک با فناوری ساخت و معماری آن همخوانی ندارد و برخی از کارشناسان معتقدند که گرافیک‌‌هایی از این دست نباید بیش از 70 وات انرژی مصرف کنند. از طرف دیگر، افزایش مصرف انرژی می‌تواند حرارت تولید شده در GPU‌ را به صورت تصاعدی افزایش دهد.

واکنش AMD به مصرف بالای تراشه‌ گرافیکی RX480

البته برخی از گمانه‌زنی‌ها هم از احتمال افزایش مصرف انرژی RX 480‌ تا 100 وات در بار کامل نیز خبر می‌دهد. دومین سازنده بزرگ پردازشگر مرکزی و تراشه‌های گرافیکی جهان اعلام کرده که در حال بررسی گزارش‌های رسیده است و به کاربران اطمینان داده تا به سرعت این مشکل را برطرف کند. به هر صورت چه این اخبار درست باشد چه نه، انتشار این دست از گزارشات می‌تواند علاوه بر صدمه به اعتبار شرکت AMD، در میزان فروش کارت‌های گرافیک RX 480 در بازارهای جهانی تاثیرگذار منفی بگذارد.
 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟