ای‌ام‌دی دو مدل تراشه گرافیکی «پولاریس» معرفی کرد
اگرچه قرار بود شرکت AMD‌ سال 2016 را با معرفی تراشه‌های گرافیکی جدید و قدرتمند خود آغاز کند؛ اما در عمل این اتفاق نیافتاد و سیاست یک بام و دو هوای این شرکت نارضایتی دوستداران و ناامیدی هواداران ای‌ام‌دی را به دنبال داشت. اما بالاخره پولاریس‌ها خودی نشان دادند و در روزهای آغازین هفته جاری، خبرهایی مبنی بر معرفی دو تراشه گرافیکی آنبرد برای بازار مصرف‌کننده منتشر شد.

شرکت AMD دو عضو خانواده «پولاریس 10 و 11» با مدل‌های E9260 و E9550 را برای بازار مصرف‌کننده معرفی کرد. هر دو تراشه از معماری GCN4 پولاریس بهره‌مندند که از راندمان بیشتری نسبت به نسل‌های قبل برخوردارند. مدل E9550 تراشه گرافیکی حرفه‌ای است که در خانواده پولاریس 10 دسته‌بندی می‌شود. فرکانس کاری و تعداد هسته‌های پردازشی این محصول با تراشه گرافیکی RX480 یکسان است. تراشه E9550 در حقیقت مدل بهینه شده E8950 بر پایه هسته‌های تونگا است که طبق اظهار این شرکت، 93 درصد راندمان بیشتر را ارائه می‌‌کند. این تراشه جدید طراحی واحدی دارد و برای استفاده به عنوان ماژول تراشه گرافیکی موبایل نوع B با مصرف 95 وات طراحی شده است. پولاریس E9550 از 2304 هسته پردازشی با فرکانس 1120 مگاهرتز (افزایش تا 1260 مگاهرتز در حالت بوست)، 8 گیگابایت حافظه GDDR5 با رابط 256 بیتی و فرکانس موثر 7 گیگاهرتز، پشتیبانی از شش نمایشگر و مصرف 95 وات برای استفاده در اولترابوک‌ها عرضه شده است.

ماهنامه شبکه: ای‌ام‌دی دو مدل تراشه گرافیکی خانواده پولاریس 11 را معرفی کرد

اما مدل E9260 از خانواده پولاریس 11 است و 896 هسته پردازشی دارد. فرکانس افزایش یافته (بوست) این تراشه گرافیکی 1400 مگاهرتز اعلام شده و با برخورداری از 4 گیگابایت حافظه GDDR5 با رابط 128 بیتی و فرکانس موثر 7 گیگاهرتز، می‌تواند از 5 نمایشگر پشتیبانی کند. این تراشه 50 وات مصرف انرژی دارد. هر دو تراشه بخشی از خط بهینه‌سازی تراشه‌های گرافیکی مجتمع رادئون شرکت ای‌ام‌دی به ویژه برای سازگاری بیشتر با بازی‌های VR است؛ به نحوی که حتی کنترلر‌های نمایشگر این تراشه‌ها نیز به‌روزرسانی شده‌اند. هر دو مدل از انکودینگ و دیکدینگ ویدئوهای فول‌اچ‌دی (FH.265) پشتیبانی کرده و به درگاه‌های خروجی HDMI 2.0 و DisplayPort 1.3/1.4 مجهز خواهند بود. قرار است تا این دو تراشه گرافیکی AMD تا قبل از سال 2017 در اختیار سازندگان نوت‌بوک‌ و اولترابوک‌ها قرار گیرند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟