تعامل مایکروسافت اج با افزونه‌ها
مایکروسافت افزونه آفیس آنلاین را ویژه مایکروسافت اج منتشر ساخت
شرکت مایکروسافت جدیدترین بیلدهای ویژه کامپیوترهای شخصی و اسمارت‌فون‌ها را منتشر ساخت. بیلد شماره 14366ویژه کامپیوترهای شخصی و بیلد شماره 14364 ویژه اسمارت‌فون‌ها اکنون در اختیار کاربران قرار دارد. در حالی که این بیلدها یکسری باگ‌ها را برطرف کرده و ویژگی‌هایی را به ویندوز 10 افزوده‌اند، اما به نظر می‌رسد تمرکز اصلی مایکروسافت اکنون روی به‌روزرسانی سالانه ویندوز 10 قرار دارد.

1606683296_1_0.gif

دونا سرکا، از مهندسان مایکروسافت در گروه WDG (سرنام Windows and Devices Group) که چند وقتی است جایگزین گیب آول شده است در پستی در این ارتباط گفته است: «در حال حاضر مایکروسافت به‌طور کامل تمرکز خود را در سالگرد عرضه ویندوز 10 روی به‌روزرسانی بزرگ این شرکت که قرار است ماه آینده به بازار عرضه شده و درب‌های جدیدی را به روی دنیای فناوری بگشاید، قرار داده است. به همین دلیل است که شما در بیلد جدید شاهد ویژگی‌های جدید زیادی نبوده‌اید.»

مطلب پیشنهادی

چگونه به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 را مدیریت کنیم؟
راه‌کاری برای نظارت بر ویندوز 10

اما سوال اصلی این است که این بیلدهای جدید چه ویژگی‌های قابل توجهی را در خود جای داده است؟ درجواب باید بگوییم در ارتباط با کامپیوترهای شخصی، بزرگ‌ترین ویژگی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، عرضه افزونه آفیس آنلاین (Office Online) ویژه مرورگر مایکروسافت اج است. این افزونه به کاربران این توانایی را می‌دهد تا اسناد خود را مشاهده کرده، ویرایش کرده و اسناد جدیدی را در مرورگر خود ایجاد کنند. شبیه به قابلیتی که آفیس آنلاین در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سرکا در این ارتباط نوشته است: «شما در سریع‌ترین زمان ممکن به اسنادی که به تازگی در حال کار روی آن‌ها بوده‌اید دسترسی خواهید داشت این‌کار به لطف ادغام‌سازی OneDrive و OneDrive for Business با یکدیگر حاصل شده است.»

همچنین به تازگی بخشی به نام Recently Added در منوی استارت افزوده شده است. در این بخش برنامه‌های جدید به مدت هفت روز در این بخش قرار خواهند گرفت. از دیگر تغییرات حائز اهمیت این بیلد می‌توان به کورتانا اشاره کرد. از این پس اگر جستجویی با کورتانا انجام دهید و سندی با فرمت فایلی docx پیدا شود، شما به گزینه جدیدی در context menu (کلیک راست ماوس) دسترسی خواهید داشت که به شما اجازه می‌دهد به پوشه‌‌ای که فایل درون آن قرار دارد وارد شوید. این راه‌کار جدید به کاربران کمک می‌کند به سرعت به اسناد خود دسترسی داشته باشند.

در بیلد جدید مایکروسافت تعدادی از باگ‌های ویندوز را نیز برطرف کرده است. به‌طور مثال یک به‌روزرسانی جدید اکنون کارایی برنامه ویندوز استور را بهتر کرده است. اما به این نکته توجه داشته باشید که در بیلد جدید برنامه کاربردی Desktop App Converter Previewم(Project Centennial) دیگر کار نخواهد کرد.

از دیگر افزونه‌هایی که اکنون به صورت آزمایشی در اختیار کاربران مایکروسافت اج قرار گرفته‌اند می‌توان به LastPass افزونه‌ای که برای مدیریت گذرواژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، Adblock Plus افزونه‌ای که برای مسدود کردن نمایش تبلیغات و ردیاب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزونه AdBlock که نمایش تبلیغات روی وب را مسدود می‌کند، Page Analyzer که به طراحان کمک می‌کند کارایی، سازگاری و مشکلات سایت خود را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کنند، Save To Pocket که سریع‌ترین راه‌کار برای ذخیره‌سازی مقالات و ویدیوها را در یک مکان واحد در اختیار کاربران قرار می‌دهد، Microsoft Translator که برای ترجمه زبان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، Reddit Enhancement Suite که تجربه مرور بهتر ردیت را برای کاربران فراهم می‌کند و... اشاره کرد. برای دسترسی به فهرست کاملی از این افزونه‌ها و همچنین دانلود آن‌ها به آدرس Extensions currently available to preview مراجعه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟