فناوری mosquito away
29/03/1395 - 22:59
تلویزیون جدید ال‌جی پشه‌ها را دفع می‌کند
شرکت ال‌جی یک تلویزیون هوشمند در کشور هند معرفی کرده که مدعی است اتاق را به مکانی عاری از پشه‌ها بدل می‌کند. اینکه چقدر این ادعا درست است و مهم‌تر اینکه چنین تلویزیونی برای چه طیف کاربرانی مناسب است؛ سوال‌هایی بی‌پاسخ هستند.

1606683296_1_0.gif

تلویزیون جدید ال‌جی با مدل 32LH520D از یک فناوری به نام mosquito away بهره می‌برد که اصلا مکانیزمی شبیه حشره‌کش‌ها یا اسپری‌های شیمیایی دفع پشه ندارد بلکه از طریق امواج صوتی پشه‌ها را دور می‌کند. این مواج صوتی برای پشه‌ها خوش‌آیند نیستند و باعث از بین رفتن صدای وزوز آن‌ها می‌شوند. در این‌جا بهتر است فکر خود را معطوف به پشه‌های معمولی نکنید و به سراغ انواع پشه‌های خطرناکی مانند زیکا و مالاریا بروید که در این چند سال اخیر حسابی سروصدا به پا کردند. 

ال‌جی می‌گوید این فناوری موجب می‌شود خانواده‌ها در کنار یکدیگر با آرامش و خیال راحت بنشینند و ساعت‌ها به تماشای تلویزیون بپردازند بدون اینکه هیچ نیش پشه‌ای مزاحم‌شان باشد.

 

اگر واقعا این‌طور باشد، خبر خوبی است و در برخی مناطق و کشورها می‌تواند طرفدارانی برای خود دست و پا کند. شاید معرفی این تلویزیون در کشوری مانند هند نیز به همین منظور بوده باشد. 

قیمت این تلویزیون از ۰۰ دلار برای مدل ۳۲ اینچی شروع می‌شود. ال‌جی قبلا از همین فناوری در دستگاه‌هایی مانند سیستم‌های تهویه هوا یا ماشین‌های لباس‌شویی استفاده کرده است. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟