کنفرانس سالیانه توسعه‌دهنده‌گان اپل ۲۰۱۶
۱۳ میلیون توسعه‌دهنده اپل ۵۰ میلیارد دلار درآمد کسب کردند
کنفرانس سالیانه توسعه‌دهنده‌گان اپل ساعتی پیش آغاز به کار کرد. همان‌گونه که انتظار می‌رفت، بازدیدکنندگان امسال این کنفرانس از ساعت 7:30 صبح به وقت امریکا در خیابان‌های منتهی به محل برگزاری کنفرانس به انتظار این رویداد عظیم بودند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد نزدیک به شش هزار تا هفت نفر در انتظار ورود به تالار سخنرانی بیل گراهام بودند. جالب آن‌که بخش عمده‌ای از این شرکت‌کنندگان طراحان و توسعه‌دهندگان هستند، مابقی افراد وبلاگ‌نویسانی هستند که تشنه شنیدن اخبار اپل هستند. متخصصانی که تمایل دارند، درباره نحوه استفاده از سیری در محصولات نرم‌افزاری خود، قابلیت‌های جدید iOS10 و.... اطلاع کسب کنند.

1606683296_1_0.gif

به نظر می‌رسد دنیای فناوری هیچ‌گونه تصمیمی برای کند کردن روند پیشرفت خود ندارد. انگار همین دیروز بود که درباره دستاوردهای جدید اپل در سال 2015 با شما سخن گفتیم، اکنون یک سال از آن رویداد گذشته است و از مدت‌ها قبل همگان در انتظار کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال اپل بودند. ما در مقاله کنفرانس سالیانه توسعه‌دهنده‌گان اپل ۲۰۱۶ منتظر چه خبرهایی باشیم؟  پیش‌بینی‌های خود در خصوص این کنفرانس را ارائه کردیم. کنفرانس توسعه دهندگان اپل امروز 24 خردادماه راس ساعت 9:30 دقیقه شب به وقت تهران کار خود را در سان‌فرانسیسکو آغاز کرد. مطابق روال این چنین مراسمی مدعوین به تدریج به سال کنفرانس وارد ‌شدند. پیش از آغاز به کار رسمی این مراسم موسیقی آرامی برای آن‌ها پخش می‌شد. 

پیش از آغاز به کار رسمی این کنفرانس شایع شده بود که اپل در نظر دارد پیام‌رسان iMessage را ویژه اندروید عرضه کند. همگان در انتظار مدیرعامل این شرکت هستند تا به پرسش‌های آن‌ها پاسخ دهد. مطابق روال سال‌های گذشته تیم کوک، مدیرعامل اپل به روی صحنه رفت و ضمن بر شمردن دستاوردهای اخیر اپل، چشم‌انداز تحولات این شرکت در سال‌های آتی را برای مخاطبان این کنفرانس تشریح کرد. 

او ابزار تاسف از حادثه اخیری که در ایالات متحده رخ داد، صحبت‌های خود را این‌گونه آغاز کرد که امروزه 13 میلیون توسعه دهنده از محصولات نرم‌افزاری اپل استفاده می‌کنند.

در کنفرانس امسال اپل میزبانی مخاطبانی از 74 کشور مختلف است. برآورد رسمی نشان می‌‌دهد که نزدیک به 5000 هزار نفر در مراسم امسال شرکت کرده‌اند. جالب آن‌که از تعداد توسعه دهندگانی که در کنفرانس امسال شرکت کرده‌اند نزدیک به 120 نفر از آن‌ها زیر 18 سال سن دارند. جوان‌ترین شرکت کننده امسال یک کودک 9 ساله بود که به عنوان یک توسعه دهنده در این مراسم حاضر شده بود. تیم کوک در این کنفرانس اعلام کرد: «من اطمینان دارم که این دختر آینده روشنی داشته و تبدیل به توسعه‌دهنده بزرگی خواهد شد.» او در جریان برگزاری این مراسم اعلام کرد، فروشگاه اپل نزدیک به 8 سال پیش کار خود را تنها با 500 برنامه کاربردی آغاز کرد. اما در مقطع فعلی تعداد برنامه‌های کاربردی این فروشگاه از مرز 2 میلیون عدد گذشته است. این 2 میلیون نرم‌افزار تاکنون بیش از 130 میلیارد بار دانلود شده‌اند.

او در این کنفرانس با بیان این‌که اپل تاکنون نزدیک به 50 میلیارد دلار به توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها پرداخت کرده است، اعلام داشت: «ما در ماه ژانویه نزدیک به 40 میلیارد دلار را به توسعه‌دهندگان پرداخت کرده‌ایم و این رقم اکنون به 50 میلیارد دلار رسیده است که نشان از رشد همه گیر و افزایش تعداد مخاطبان پلتفرم اپل دارد. لازم است به این نکته اشاره کنم که فروشگاه اپل تنها یک پلتفرم نیست، این فروشگاه آی‌فون، مک‌، آی‌پاد، مک تلویزیون و ساعت اپل را نیز شامل می‌شود.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟