حضور جدی‌تر دستیارهای دیجیتالی در زندگی انسان
سیری اپل جان یک نوزاد را از مرگ حتمی نجات داد
فناوری‌های مختلفی در اطرافمان وجود دارد که کارشان فقط گوش کردن است؛ فناوری‌هایی که ممکن است گاهی به کمک انسان‌ها بیایند. به‌تازگی دستیار دیجیتال شخصی اپل یعنی «سیری» (Siri) موفق شده تا جان یک نوزاد استرالیایی را از مرگ نجات دهد.

1606683296_1_0.gif

زمانی که یک مادر استرالیایی متوجه شد دختر بچه یک ساله‌اش نفس نمی‌کشد از Siri خواست تا برایش درخواست کمک کند. این مادر که «استیسی گرین» نام دارد؛ ظاهرا به دلیل این‌که گوشی آی‌فونش را پیدا نمی‌کرده مجبور شده تا با صدای دستوری «هی سیری!» از مشاور مجازی اپل کمک بخواهد. وی می‌گوید زمانی‌که دخترم را در آن وضع دیدم گوشی را به گوشه‌ای پرت کردم. بعد وقتی به خودم آمدم متوجه شدم که گوشی نزدیکم نیست فقط با صدای بلند دادم زدم که: «هی سیری! آمبولانس خبر کن».

مطلب پیشنهادی

ژاکتی که تماس می‌گیرد، آهنگ پخش می‌کند و شما را به خانه می‌رساند
ساخت ژاکت جین هوشمند با مشارکت گوگل و لیوایز

«سیری» کارش را به خوبی انجام داد و آمبولانس به موقع خود را به خانه این مادر استرالیایی رساند تا جان دخترش را نجات دهد. پایان خوش این داستان شیرین ممکن است شما را مجاب کند تا قابلیت Hey Siri روی گوشی آی‌فون یا OK Google روی گوشی آندرویدی را روشن کنید. اگر هنوز قابلیت‌های صوتی گوشیتان را فعال نکرده‌اید؛ می‌توانید آن‌را در زیر «گوگل اپ» روی گوشی آندروید و یا در مسیر Settings/General/Siri روی گوشی آی‌فون پیدا کنید.

اگر به دستیار صوتی الکسای آمازون که روی «آمازون اکو» یا سایر دستگاه‌های دیگر وجود دارد فکر می‌کنید؛ باید بدانید که هنوز آن‌ها نمی‌توانند آمبولانس خبر کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟