زمزمه‌‌هایی از ورود سوکت جدیدشرکت ای‌ام‌دی
سوکت AM4 از پردازنده‌های بریستول ریج حمایت می‌کند
در هفته گذشته لیزا سو، مدیر اجرایی شرکت ای‌ام‌دی در اجلاس ریج، اولین نمونه از پردازشگرهای معماری Zen را معرفی کرد. این در حالی است که مدیر اجرایی این شرکت در کنفرانس مطبوعاتی برگزار شده، در خلال برگزاری کامپیوتکس 2016، از تراشه گرافیکی RX480 مخصوص واقعیت مجازی و همچنین APUهای سری 9 خانواده بریستول ریج که از سوکت جدید این شرکت پشتیبانی می‌کنند نیز رونمایی کرد. اما شنیده‌‌ها ضمن تایید رویت اولین نمونه از مادربرد AM4، از ارائه پلتفرم جدید AM4 به شرکت‌‌های OEM و عرضه عمومی پردازنده A12-9800 تا سه ماه دیگر حکایت دارد.

1606683296_1_0.gif

پلتفرم جدید AM4‌ از پردازنده‌های A12-9800 شرکت ای‌ام‌دی پشتیبانی می‌‌کند. این پردازنده از خانواده Bristol Ridge این شرکت است که از 4 هسته حقیقی Excavator با فرکانس 3800 مگاهرتز برخوردار است که در حالت توربو، به 4200 مگاهرتز نیز افزایش خواهد یافت. پردازنده‌‌های خانواده 9800 از 4 مگابایت حافظه نهان L2‌ بهره برده و با 65 وات مصرف، به صورت ضریب باز (Unlock) عرضه می‌شوند. بر خلاف پردازنده‌های خانواده A10، ای‌ام‌دی تراشه گرافیکی سری Radeon R7 را برای نسل A12 خود انتخاب کرده است.

سوکت AM4 از پردازنده‌های بریستول ریج حمایت می‌کند

تراشه گرافیکی این پردازنده از هشت واحد CU با فناوری GCN 3.0 و تعداد 512 هسته پردازشی برخوردار است. این تراشه گرافیکی می‌تواند در محدوده فرکانسی 900 تا 1000 مگاهرتز فعالیت کند. اما در اولین نمونه دیده شده، سوکت مادربرد AM4‌ شبیه به سوکت خانواده AM3‌ است که از یک اهرم فلزی به عنوان ثابت کننده پین‌‌های پردازنده بر روی سوکت AM4 بهره می‌برد. این مادربرد همچنین از دو درگاه SATA III با سرعت شش گیگابایت در ثانیه و دو هدر USB 3.0 نیز بهره‌مند است. دو شکاف PCI-e 3.0 x16، دو شکاف PCI-e 3.0 x1، چهار شکاف برای نصب حافظه‌های DDR4، درگاه‌های تصویری HDMI و DP از دیگر مشخصات مادربرد جدید پلتفرم ای‌ام‌دی با سوکت AM4‌ است.

سوکت AM4 از پردازنده‌های بریستول ریج حمایت می‌کند

اگرچه این شرکت و در نمایشگاه CES از ایرکولر جدید و استوک خود با نام Wraith رونمایی کرد؛ اما مشخص نیست که این ایرکولر را با پردازنده‌های جدید 9800 ارائه می‌‌کند یا نه؟ به هر تقدیر این موضوع که سوکت AM4‌ با تمامی خنک‌‌کننده‌های متعارف پلتفرم AMD سازگار خواهند بود، تایید شده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟