هدست واقعیت مجازی
ورود به دنیای واقعیت مجازی با همکاری HTC و Valve
یکی از چیزهایی که ما انتظار داشتیم HTC در کنفرانس خبری کنگره جهانی موبایل در مورد آن صحبت کند، طرحی از یک هدست واقعیت مجازی (Virtual Reality) بود که با همکاری Valve ساخته شده است. نام این دستگاه HTC Vive است و هر دو شركت در ساخت آن دخیل بوده‌اند تا بیشترین تجربه واقعیت مجازی و صدای فراگیر را در اختیار شما قرار دهند.

1606683296_1_0.gif

بله درست حدس زدید انتظار به پایان رسید. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود نسخه مقدماتی Vive حوالی بهار امسال به بازار عرضه خواهد شد.

اگر بخواهیم نگاه دقیق‌تری به این محصول بیاندازیم، باید بگوییم که به نظر می‎رسد با یک دستگاه SteamVR مرموز طرف هستیم که خبر آن از ماه گذشته به بیرون درز پیدا کرده بود. اگر HTC در این ماجرا درگیر نمی‎شد، Vive به تنهایی نمی‎توانست در حوضه واقعیت مجازی تلفن‌های هوشمند حتی چیزی شبیه به آنچه سامسونگ قبلا ساخته بود، بسازد. از آنجا که قرار است این یک دستگاه VR سطح بالا باشد، امکان اتصال مستقیم آن به کامپیوتر شخصی شما برای بهره‌مندي حداکثری از محتوای جذاب سه بعدی نیز فراهم خواهد شد. بعید به نظر می‎رسد که یک تلفن هوشمند حتی بتواند توان مورد نیاز برای رسیدن به تجربه واقعیت مجازی Valve را فراهم کند. نکته چشمگير و قابل توجه در Vive این است که به طور کامل از محیط‌هایی در مقیاس یک اتاق پشتیبانی می‎کند، بنابراین کاربران می‎توانند از جای خود برخواسته و در زاویه 360 درجه در اطراف اشیاء مجازی حرکت کنند. هر دو شركت هنوز کمی‎ در مورد چگونگی کار این دستگاه دچار تردید هستند (ما می‎دانیم که نوعی از کنترل‌های ردگیری مسیر نقش شناسایی مکان شما در فضای سه بعدی را برعهده دارند)، اما برای آگاهی از اطلاعات دقیق‌تر در این مورد باید کمی‎ صبر کرد.

اگر اندازه این دستگاه مسئله‌ساز نباشد، مورد استقبال بسیاری از تولیدکنندگان بازی و محتوای مجازی نیز قرار خواهد گرفت. Valve و HTC نه تنها قصد دارند شیوه بازی کردن ما را تغییر دهند بلکه می‎خواهند روش مسافرت رفتن، خرید کردن، ارتباط برقرار کردن ما را هم از نو تعریف کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟