اینتل دو درایو SSD جدید معرفی کرد
در روزهای گذشته بزرگترین سازنده پردازنده‌‌ برای کامپیوترهای شخصی دو نمونه از ذخیره‌سازهای جامد جدید خود را با مدل‌های 540s و 5400s معرفی کرد. این دیسک‌‌های جامد از تراشه‌‌های ذخیره‌ساز TLC‌برخوردارند که با لیتوگرافی 16 نانومتر تولید شده‌اند. هرچند انتظار می‌رفت در این دو مدل از چیپ‌‌ست‌های ذخیره‌ساز ساخت اینتل استفاده شود؛ اما تازه‌ واردهای اینتل به تراشه‌های شرکت هاینیکس مجهز هستند.

مدل‌های معرفی شده از کنترلر جدید SM2256 ساخت شرکت سیلیکون موشن بهره‌ می‌برند که به صورت اختصاصی برای پشتیبانی از تراشه‌‌های ذخیره‌ساز TLC طراحی شده است. مدل 540s برای مصرف‌کنندگان عادی و مدل 5400s نیز برای استفاده در کسب‌و‌کارهای تجاری طراحی شده‌اند. اما ارائه دو فناوری vPro و AMT در مدل 5400s وجه تمایز آن با مدل 540s است. فناوری‌‌های فوق به مدیران اجازه می‌دهد تا به صورت ریموت کنترل (ارتباط  کنترل از راه دور) اطلاعات موجود بر روی دیسک‌های جامد را با کمک نرم‌افزار اختصاصی Remote Secure Erase اینتل و با بیشترین سطح امنیتی، حذف کنند. همچنین محصولات جدید از سیستم سخت‌افزاری AES 256 bit برای رمزنگاری داده‌‌ها بهره می‌برند.

شرکت اینتل ظرفیت‌‌های متنوعی را برای مصرف‌کنندگان معمولی در نظر گرفته تا محدوده انتخاب این گروه افزایش یابد. قرار است هر دو مدل جدید جایگزین محصولات قدیمی این شرکت با کنترلر SF-2281 شرکت سندفورس و تراشه‌‌های 20 نانومتری هاینیکس شوند. رابط ساتا 6 گیگابایت، سرعت خواندن 560 و نوشتن بیش از 540 مگابایت بر ثانیه و 5 سال گارانتی تعویض از دیگر مشخصات SSDهای جدید شرکت اینتل است.

 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟