چگونه دستگاه‌های همراه را به ویندوز 10 موبایل به‌روزرسانی کنیم
سرانجام بعد از ماه‌ها انتظار، ارائه بیلدهای مختلف، کمی تأخیر و گمانه‌‌زنی‌های مختلف در خصوص ویندوز 10 موبایل مایکروسافت در تاریخ 17 دسامبر به‌طور رسمی ویندوز 10 موبایل را منتشر ساخت.

1606683296_1_0.gif

سرانجام روز بزرگ فرا رسید. مایکروسافت که تقریبا از یک سال قبل پیش‌نمایش‌های مختلفی از ویندوز 10 ‌موبایل را در اختیار دارندگان لومیا قرار داده بود، سرانجام به‌طور رسمی ویندوز 10 موبایل را برای دارندگان اسمارت‌فون‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 8.1 عرضه کرد. ویندوز 10 موبایل جدیدترین سیستم‌عامل همراه عرضه شده از سوی مایکروسافت است. مایکروسافت امیدوار است، ویندوز 10 موبایل ادامه دهنده راه موفقیت‌آمیز ویندوز 10 باشد. سیستم‌عاملی که تاکنون استقبال بسیاری خوبی از آن به عمل آمده است.

به‌طوری که بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند، ویندزو 10 به لحاظ محبوبیت و شهرت رکورد سیستم‌عامل‌های قبلی مایکروسافت را خواهد شکست. البته لازم به توضیح است این بسته به‌روزرسانی به مرور زمان برای اسمارت‌فون‌های مختلف لومیا و همچنین اسمارت‌فون‌های عرضه شده از سوی تولید کنندگان دیگر عرضه خواهد شد. اما اسمارت‌فون‌های لومیا 1520، 930، 640، 640 ایکس ال، 730، 735، 830، 532، 535، 540، 635 1GB، 636 1GB، 638 1GB، 430، 435 و اسمارت‌فون‌های Blu WinHD w510u، BLU Win HD LTE x150q و MCJ Madosma Q501. در صف دریافت این به‌روزرسانی هستند. بر خلاف آن چیزی که به‌طور معمول در زمان عرضه به‌روزرسانی‌ها شاهد آن هستیم، نکته‌ای در ارتباط با این به‌روزرسانی وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید. ( البته به شرطی که اسمارت‌فون شما جزء فهرست بالا است.)

نکته این است که شما در ابتدا باید برنامه Update Advisor را از فروشگاه ویندوز استور دانلود کنید.

این برنامه تأیید خواهد کرد که شما توانایی دریافت به‌روزرسانی را دارید. زمانی که این برنامه را دریافت کرده و آن‌را اجرا کردید، اطمینان حاصل کنید گزینه Enable Windows 10 upgrade روی دستگاه شما فعال باشد و در ادامه گزینه Next را فشار دهید. زمانی که این برنامه از شما سؤال می‌کند که آیا آماده ارتقاء به ویندوز 10 موبایل هستید کافی است گزینه Done را لمس کنید. فقط زمانی که این روال را پشت سر گذاردید در بخش Settings و گزینه Phone Update تیک مربوط به به‌روزرسانی به شمان نشان داده خواهد شد. زمانی که این مراحل با موفقیت به پایان رسیدند، شما اعلانی دریافت خواهید کرد که نشان می‌دهد OTA برای اسمارت‌فون شما آماده تحویل است. اگر جزء آن گروه از افرادی هستید که لومیای شما جدید است، به احتمال زیاد شانس بیشتری برای دریافت این به‌روزرسانی خواهید داشت.

حال باید دید با عرضه رسمی ویندوز 10 موبایل، آیا مایکروسافت این شانس را به دست خواهد آورد تا سهمی از بازار را از آن خود کند یا همچنان در میدان رقابت با اختلاف بسیاری زیادی از اندروید و iOS به مسیر خود ادامه خواهد داد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟