تجسم دنیای چهار بعدی
ایجاد سایه‌های اجسام چهار بعدی با چاپگرهای سه بعدی
تجسم اینکه اجسام چهار بعدی چه شکلی هستند، مشکل است. اما هنی سگرمن، هنرمند و ریاضی‌دان دانشگاه اوکلاهما می‌تواند سایه‌هایی سه بعدی از آن‌ها به شما نشان دهد.

1606683296_1_0.gif

سگرمن با استفاده از هندسه extra dimensional و یک چاپگر 3D نشان می‌دهد که اجسامی که در فضای چهار بعدی وجود دارند، اگر به جهان سه بعدی ما می‌آمدند چه شکلی بودند. در کتاب ادوین اوبوت، ساکنین دو بعدی سرزمین تخت وقتی یک کره به دیدنشان می‌آید مات و مبهوت می‌مانند، چرا که نمای دو بعدی کره درست مثل یک دایره است. مشابه همین موضوع، یک جسم 4D در حال عبور از سرزمین ما، درست شبیه جسم سه بعدی در حال تغییر شکل (morph) خواهد بود.

یکی از ساده‌ترین اجسام چهار بعدی، یک قیاس از یک مکعب سه بعدی است. چنین اجسامی باید هشت مکعب به عنوان وجه و بر داشته باشند. درست مثل یک مکعب سه بعدی که شش مربع در اطراف دارد، یا یک مربع دو بعدی که چهار خط به عنوان ضلع دارند. از آنجا که حواس ما در بهترین حالت برای سه بعدی سیم‌کشی شده‌اند پس هیچ راهی برای نشان دادن یک مکعب سه بعدی همان‌طور که واقعا هست وجود ندارد. اما سگرمن با طرح‌هایی از ابرمکعب و حتی فراتر از آن، با مجسمه‌هایی که طرحی از میمون‌های به هم متصل شده در یک جسم ابرمکعب را نشان می‌دهد که سرگرم است.

سگرمن مجسمه خود را با عنوان «جالب‌تر از ابرمعکب میمون‌ها» در گردهمایی سالانه انجمن پیشرفت علوم آمریکا در کالیفرنیا در معرض دید عموم قرار داد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟