پروژه Skybender
11/11/1394 - 16:34
رویاپردازی جدید گوگل: اینترنت 5G با دِرون‌های خورشیدی
گوگل در به راه‌اندازی پروژه‌های مخفیانه رویاپردازانه ید طولانی دارد. در جدیدترین خبرها از این دست پروژه‌ها؛ گاردین گزارش داده همان تیم پروژه بالون‌های وای‌فای پروژه جدیدی به نام Project Skybender را کلید زدند و می‌خواهند اینترنت 5G را با استفاده از دِرون‌های خورشیدی بر فراز آسمان دسترس‌پذیر کنند.

1606683296_1_0.gif

Mountain View نیز گزارش داده است این پروژه برای آزمایش از امواج مایکروویو مبتنی بر امواج میلی‌متری ( که احتمالا پایه و اساس شبکه‌های 5G هستند) استفاده می‌کند و از منطقه Virgin Galactic's Gateway در امریکا تا Spaceport America در نیومکزیکو تحت پوشش قرار می‌گیرد. 

مطلب پیشنهادی

بازسازی دوباره موبایل با طول موج میلی‌متری

امواج میلی‌متری می‌توانند اطلاعات را 40 برابر سریع‌تر از شبکه‌های 4G LTE منتقل کنند و در حال حاضر به عنوان کاندید اول فناوری پایه‌ای شبکه‌های 5G مطرح هستند و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی 5G در سراسر دنیا روی توسعه و تکامل این نوع امواج متمرکز شده‌اند. موسسه دارپا در سال 2012 با استفاده از این امواج امکان استفاده از اینترنت بی‌سیم را فراهم کرده است. امواج میلی‌متری دارای این مزیت هستند که از فرکانس‌های کاری جدیدی استفاده می‌کنند؛ چون فرکانس‌های فعلی شبکه‌های سلولی تماما اشغال شده و پرترافیک هستند. 

مشکل امواج میلی‌متری این است که پس از یک فاصله کوتاه محو می‌شوند و نسبت به سیگنال‌های تلفن همراه دامنه و برد بسیار کوتاه‌تری دارند. بنابراین، انتقال اطلاعات در مسافت‌های طولانی فعلا امکان‌پذیر نیست. به همین خاطر است که پیش‌بینی می‌شود گوگل از این دِرون‌های خورشیدی می‌خواهد برای دسترسی اینترنت 5G در آسمان استفاده کند. مثلا هواپیماها یا ایستگاه‌های هوایی یا در مواقع ضروری می‌توان از این اینترنت بهره برد. 

پروژه Skybender از یک هواپیمای بدون سرنشین Centaur و دِرون خورشیدی Solara 50 ساخت موسسه Titan Aerospace برای آزمایش‌هایش استفاده می‌کند. گوگل به موسسه FCC وعده داده است این آزمایش‌ها تا ماه جولای ادامه پیدا کنند. در آینده حتما اطلاعات بیشتری از این پروژه به بیرون درز می‌کند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟