کنترل صوتی جدیدی برای اشیا هوشمند
CES 2016: دستیار صوتی AT&T در کنترل خانه هوشمندتان کمک می‌کند
به نظر می‌رسد، دوران کنترل اشیا به شیوه سنتی به پایان رسیده است و همه اشیا باید با استفاده از برنامه‌های نصب شده روی اسمارت‌فون‌ها کنترل شوند. اپل و سامسونگ در نمایش‌گاه CES امسال راه‌کارهای قدرتمندی در این زمینه ارائه کردند. اما AT&T هم به جمع این بزرگان پیوسته‌ است. Digital Life محصولی است که به کاربران این توانایی را می‌دهد تا با استفاده از یک دستیار صوتی دیجیتال چراغ‌های خانه، هشدارهای امنیتی و اشیا هوشمند خانه خود را کنترل کنند.

1606683296_1_0.gif

سرویس اتوماسیون خانگی Digital Life که از سوی  AT&T عرضه شده است، به منظور راحت‌تر کردن زندگی کاربران طراحی شده است. فناوری که از پلتفرم تعاملی Curo برای تشخیص صدا و پاسخ‌گویی به زبان انگلیسی برای ارائه دستورالعمل‌ها استفاده می‌کند. این فناوری عمدتا برای کاربران آپارتمانی مناسب است. هر چند سرویس عرضه شده از سوی AT&T در زمینه کنترل اشیا هوشمند مستقر در منازل دارای محدودیت‌هایی است، اما AT&T سعی دارد این فناوری را جایگزین مدل‌های رایجی کند که عمدتا برای مدیریت اشیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالی که گوگل و اپل به شما این توانایی را می‌دهند تا از طریق فرمان‌های صوتی، اشیا را کنترل کنید، Digital Life نیاز دارد که شما دکمه‌ای را برای این منظور فشار دهید.

این دستیار شخصی بر مبنای پلتفرم‌های iOS و آندروید کار می‌کند. خوش‌بختانه AT&T تمام تلاش‌ خود را در این زمینه انجام داده است تا همپای رقبای قدرتمندش در این زمینه عمل کند. به‌طوری که کاربران این توانایی را داشته باشند تا با استفاده از یک دستیار صوتی، لوازم هوشمند خانگی خود را کنترل کنند. زمانی که در حال ورود به خانه هستید می‌توانید به این دستیار شخصی اعلام کنید سیستم‌ امنیتی خانه را فعال کرده یا اگر در حال وارد شدن به خانه هستید، چراغ‌های خانه را برای شما روشن کند. برای این منظور کاربران این توانایی را دارند تا سؤالات خود را به زبان انگلیسی به این شکل بیان کنند: "is the security system armed?" یا "is the back door locked?".

 البته اگر در نظر دارید کاری که انجام می‌شود را مورد تأیید قرار دهید می‌توانید از برنامه درخواست کنید تا بازخوردهای صوتی را برای شما فراهم کند (البته این ویژگی یک قابلیت اختیاری است.) این پلتفرم هوشمند به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران می‌توانند به آن اعلام کنند که به‌طور مثال دمای ترموستات کف خانه را روی 72  درجه تنظیم کرده، یا سیستم امنیتی را روشن نگه دارد اما در عین حال چراغ‌ها را خاموش کند. کوین پیترسون درباره این دستیار شخصی گفته است: «مکانیزم برقراری ارتباط با Digital Life با استفاده از صدای کاربر و زبان طبیعی او انجام می‌شود. به این دلیل که کاربران در زمان کار با این دستیار شخصی احساس راحتی کنند. هر زمان دستگاه یا سرویس جدیدی به پلتفرم مدیریتی ما وارد شود، ما فرآیند توسعه این دستیار شخصی را برای استفاده راحت‌تر کاربران خود توسعه خواهیم داد.» اما آن‌گونه که AT&T اعلام کرده است این برنامه تا نیمه‌های سال جاری میلادی آماده عرضه برای کاربران نخواهد بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟