محصولات کوداک و فیلکس روبات‎های پرنده کوچک را کاربردی‎تر می‎کنند
17/10/1394 - 17:43
CES 2016: با این دوربین و دِرون ویدوهای 360 درجه واقعیت مجازی بگیرید
وقتی 3DR در ماه اکتبر گذشته اعلام كرد که برای برنامه Solo ساخته شده است، همه می‎دانستند که با همکاری کداک قرار است قابلیت ویدیوهای 360 درجه به روبات‎های پرنده Solo اضافه شود. حالا در نمايشگاه CES نمونه اولیه 3DR اضافه شده به روبات پرنده Solo به نمایش گذاشته شده است که یک لنز با زاویه دید گسترده را به هر دو بخش بالا و پایین روبات پرنده اضافه می‎کند.

با مشاهده فیلم‎های گرفته شده توسط این دوربين در هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ مشخص شد که این فیلم‎ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند، اما به علت اتصال بد آنها به یکدیگر کمی‎ گسستگی بین نماها وجود داشت. کداک در حال حاضر مشغول کار برای رفع این مشکل است و بعد از رفع آن، ترکیبی از کیت آن به همراه یک 3DR Solo برای تولید یک سیستم فیلم‎برداری 360 درجه‎ای فوق العاده ارزان قیمت برای روبات‎های پرنده آماده خواهد شد. این کیت مبتنی بر دوربين SP360 کداک خواهد بود که می‎توان آن را تنها با قیمت 250 دلار تهیه کرد. هزینه تهیه این کیت بسیار کمتر از سیستم‎های فیلم‎برداری واقعیت مجازی کنونی است. 3DR هنوز نمی‎داند که دقیقا چه زمانی کوداک کار خود را به اتمام می‎رساند، اما امیدوار است این دستگاه تا پایان سال آماده شود.

یک نمونه دیگر که زودتر آماده خواهد شد یک ضمیمه از شرکت فیلکس است. این نمونه کمی‎ ساده‎تر است: این تنها یک نور LED درخشان است که به روبات پرنده الصاق می‎شود. شما قادر خواهید بود از طریق یک اپلیکیشن حرارت و شدت رنگ این نور را از راه دور تنظیم کنید. موارد استفاده از نور تقريبا بی‎پایان است، اما انتظار می‎رود از آن برای نوررسانی در فیلم‎برداری و سایر رویدادها استفاده شود. این بار هم 3DR زمان عرضه آن را نمی‎داند، اما مطمئنا بسیار زودتر از ضمیمه کوداک ارائه خواهد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟