مرورگر virtual reality
CES 2016: با این مرورگر واقعیت مجازی وب‌گردی کنید + تصویر
در سال گذشته میلادی تکنیک جستجو در وب با استفاده از ماوس به‌طور گسترده‌ای مورد استفاده کاربران قرار گرفته بود. اما اکنون سال جدید میلادی است و باید همگام با دنیای فناوری به پیش حرکت کنید. در نمایش‌گاه CES امسال، شرکت Zspace راه‌کار جدیدتری در زمینه گشت و گذار در دنیای وب ارائه کرده است. راه‌کاری که به کاربران این توانایی را می‌دهد تا با استفاده از واقعیت مجازی به مرور صفحات وب بپردازند.

1606683296_1_0.gif

Zspace در نمایش‌گاه امسال همراه با فناوری جدیدی موسوم به zBrowser به سال نو میلادی سلام گفت. ابزاری که قصد دارد، تحول بزرگی در زمینه مرور صفحات به وجود آورد. این ابزار به‌طور ویژه برای کامپیوترهای جدید All in One مبتنی بر واقعیت مجازی این شرکت ساخته شده است. البته با توجه به ابعاد بزرگی که دستگاه‌های تولید شده توسط این شرکت دارند؛ در حال حاضر تنها در مدارس و با هدف آموزش مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کامپیوترها که بر مبنای سیستم‌عامل ویندوز کار می‌کنند، مجهز به حس‌گر حرکتی هستند که به سرعت حرکت سر را شناسایی کرده و آن‌را پردازش می‌کنند.

این واقعیت مجازی همراه با یک عینک ویژه AR/VR و یک عدد استایلوس واقعیت افزوده عرضه خواهد شد. به‌طوری که به کاربران اجازه می‌دهد با حرکت دادن این قلم در بالای صفحه‌نمایش، نحوه نمایش صفحات وب را تحت کنترل خود در آورند. عملکرد این مرورگر واقعیت مجازی همانند نمونه‌های مشابه بازار است. مهندسان شرکت zSapce با همکاری تیم webGL کروم گوگل موفق شدند ZBrowser را به گونه‌ای طراحی کنند که امکان تعامل واقعی با دنیای وب را در اختیار کاربران قرار دهند. این مرورگر به گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران این توانایی را می‌دهد تا به جای تماشای مستقیم صفحات وب، عکس مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن‌را آن‌گونه که تمایل دارند جا به جا کنند. در این بین نقش طراحان و توسعه‌دهندگان در ارتباط با پشتیبانی از این مرورگر برجسته است. به‌طوری که طراحان باید کدی را در محتوای صفحه وب خود قرار دهند که تشخیص دهد چه زمانی تصاویر و نوشته‌های صفحات وب آن‌ها با استفاده از مرورگر واقعیت مجازی zSpace خوانده شده است.

برای آن‌که با شاهکار این مرورگر آشنا شوید، اجازه دهید به مثالی در این زمینه اشاره کنیم. کاربران با استفاده از این مرورگر می‌توانند تصویری از تاج محل را از درون صفحات وب برداشته و آ‌ن‌را به صورت سه بعدی تغییر دهند. یا اگر دانشجوی رشته پزشکی هستید و در ارتباط با تومور مغزی در لغت‌نامه‌های اینترنتی به جستجو می‌پردازید، این توانایی را خواهید داشت تا تصاویر قرار گرفته درون صفحات را درآورده و به هر زاویه که دوست دارید آن‌ها را بچرخانید. به‌طوری که در زاویه دید مناسب و واضح بهتر بتوانید به بررسی آن بپردازید. در کنار قابلیتی که به آن اشاره گردید، ویژگی جستجو در فروشگاه‌های اینترنتی همچون آمازون با این مرورگر حال و هوای خاص خود را دارد. به‌طور مثال این توانایی را دارید تا به درون صفحه مربوط به ساعت‌ها وارد شده و عکس مربوط به ساعت انتخابی‌تان را سه بعدی کرده و آن‌را از زوایای گوناگون مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

این مرورگر واقعیت مجازی این توانایی را دارد تا زمینه‌ساز یک تحول عظیم در زمینه خرید‌های آنلاین باشد. به‌طوری که کاربران قبل از خرید هر محصولی این توانایی را خواهند داشت تا آن‌را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهند. در حال حاضر کامپیوترهای تولید شده توسط xSpace تنها در مدارس ایالات متحده مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما مدیرعامل این شرکت بر این باور است که این محصول تا پایان سال جاری میلادی به قیمت 1500 دلار در سراسر جهان عرضه شده و در اختیار مصرف کنندگان عادی قرار خواهد گرفت. آن‌گونه که مدیرعامل این شرکت گفته است: «zSpace یک واقعیت مجازی رومیزی است که یک سبک جدید از مرور صفحات وب با امکانات  بیشتر را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. »

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟