شروع انقلاب تراشه‎های پردازش زیستی
تراشه‌ای که به شما می‌گوید چقدر چاق شده و چربی آورده‌اید
احتمالا شنیدن خبر چاق شدن برای خیلی از ما خوشايند نيست، اما وضعیت سلامت بدن چیزی نیست که بتوان به این راحتی از آن چشم پوشی کرد. تراشه پردازش زیستی جدید سامسونگ قرار است در سال جدید تحول بزرگی را رقم بزند. این تراشه می‎تواند از عهده محاسبات تعداد قابل توجه‎ای از سنسورها برآمده و تصویر دقیق‎تری از وضعیت سلامت ما در طول روز را ارائه کند.

1606683296_1_0.gif

نه تنها این، بلکه سامسونگ می‎گوید اندازه تمام قطعات و اجزای این تراشه را 25 درصد کوچک‎تر کرده است که به این معنا خواهد بود که امسال ما شاهد یک دستگاه پوشیدنی واقعا مینیاتوری خواهیم بود. امکانات معرفی شده برای سنسورها شامل این موارد است: تجزیه و تحلیل مقاومت بیوالکتریکی (BIA)، فتوپلیسموگرام (PPG)، ثبت ضربان قلب بوسیله جریان الکتریکی (ECG)، درجه حرارت پوست و پاسخ گالوانیک پوست (GSR).

مطلب پیشنهادی

12 گجتی که خانه را هوشمندتر می‌کنند
بهینه‌سازی منازل توسط گجت‌های هوشمند

اگر بخواهیم به طور ملموس و قابل فهم برای افراد غیر متخصص توضیح دهيم، این تراشه می‎تواند میزان چربی ذخیره شده در بدن شما را تشخیص دهد، ضربان و ریتم قلب شما را بررسی کند، ببیند بدن شما چقدر گرم است و سطح استرس شما را تحت نظر قرار دهد.

آخرین مورد از توانایی این تراشه در واقع جالب‎ترین این امکانات نیز هست، با وجودی که تحت نظر قرار دادن سطح استرس در ظاهر به شما نشان می‎دهد که مدیر شما چقدر سختگیر است، اما در واقع این قابلیت سطح هیجان شما را اندازه گیری می‎کند. تصور کنید در حال دویدن هستید و ناگهان یک احساس انرژی بیش از حد به شما دست می‎دهد و تصمیم می‎گیرید سرعت دویدن خود را افزایش دهید، آدرنالین به تمام عضلات تزریق می‎شود و این حس به شما دست می‎دهد که برای مدت کوتاهی در هر حال پرواز هستید.

مطلب پیشنهادی

باتری‌های نواری و بندی که 50 هزار بار خم می‌شوند

یک دستگاه پوشیدنی که می‎تواند سطح GSR را اندازه گیری کند قادر خواهد بود این واکنش را از طریق موارد شیمیایی ترشح شده از پوست شما دریافت کرده و موزیکی که شما در حال گوش دادن به آن هستید را با یک موسیقی شاد و پر هیجان عوض کند. هنوز مشخص نیست که این تراشه پردازش زیستی سامسونگ آیا قادر به انجام چنین کاری هست یا خیر، اما خیلی عالی می‎شود اگر سال 2016 منادی شروع چنین انقلابی در صنعت فناوری‎های پوشیدنی باشد.

متاسفانه هنوز دستگاهی ساخته نشده که از این تراشه جدید استفاده کند و هنوز تاریخی هم برای ارائه چنین دستگاهی اعلام نشده است. هر چند خود سامسونگ یک سری پلتفرم مرجع شامل یک دستبند، برچسب و یک بورد الکترونیک را برای نمایش چگونگی کار این تراشه آماده کرده است. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟