جدیدترین نوآوری سامسونگ
باتری‌های نواری و بندی که 50 هزار بار خم می‌شوند
البته که پیش‌دار تمام فناوری‌ها، فناوری باتری است. سازندگان قطعات و تجهیزات میلیون‌ها دلار صرف تحقیقات و توسعه ساخت کم مصرف‌ترین قطعات می‌کنند. اما اغلب تلفن‌های هوشمند با یک‌بار شارژ فقط یک روز دوام می‌آورند. وقتی پای پوشیدنی‌ها به میان می‌آید. این دستگاه‌های کوچک در طیف گسترده‌ای از اندازه‌های محتلف قرار می‌گیرند که سازندگان را در اندازه باتری و محل قرارگیری آن محدود می‌کنند. فناوری باتری هرگز نتوانسته پا به پای دیگر قطعات پیش برود اما یک پیشرفت جدید در این هفته توسط سامسونگ رونمایی شد که می‌تواند مهمترین دست‌آورد فناوری باتری باشد که خیلی وقت است شاهد آن بوده‌ایم.

1606683296_1_0.gif

سامسونگ در میان مصرف کنندگان اغلب با تلفن‌های هوشمندش شناخته می‌شود. برند گلکسی تلفن‌های آندرویدی سامسونگ کمک کرد تا این شرکت به صدر پرفروش‌ترین تولیدکنندگان این صنعت سوق پیدا کند. سامسونگ حتی با وجود چالش‌های اخیر هنوز هم تولید کننده شماره یک دنیا است.

اما این غول الکترونیکی کره جنوبی چیزی فراتر از یک تلفن‌ساز است. سامسونگ در میان تعدادی دیگر از تجارت‌های سطح بالا و سازندگان قطعات در میان برترین‌ها قرار دارد. سامسونگ بخشی از چیپ‌ست‌های A9 را می‌سازند که به آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس شرکت اپل جان می‌دهند. این شرکت همچنین طیف وسیعی از دیگر قطعات از جمله باتری را تولید می‌کند. همین هفته گذشته در نمایشگاه سالیانه InterBattery 2015 در سئول کره جنوبی، سامسونگ دو باتری جدید را در معرض دید گذاشت که حاکی از پیشرفت‌های بزرگ در فناوری باتری برای دستگاه‌های قابل حمل هستند.

این باتری‌های جدید سامسونگ که نواری و بندی نامیده می‌شوند، بسیار باریک و قابل انعطاف‌اند و به آن‌ها امکان می‌دهد که در فضا و قطعاتی جای گیرند که هیچ باتری دیگری امکان قرارگیری در آن را ندارد. این باتری‌های جدید هنوز در مرحله آزمایش‌های اولیه هستند اما به نظر پیشرفت خوبی دارند. به گفته سامسونگ، این فناوری جدید باتری پتانسیل آن را دارد تا عمر باتری بعضی دستگاه‌های قابل حمل را تا 50 درصد بالا ببرد. بد نیست بدانید که این باتری‌های انعطاف‌پذیر در آزمایش‌های سامسونگ توانستند از پس 50 هزار بار خم شدن برآیند که نشان می‌دهد اصلا لازم نیست نگران دوام آن‌ها باشیم.

باتری‌های بندی سامسونگ طوری طراحی شده‌اند که در بند انعطاف‌پذیر ساعت‌های هوشمند و دستگاه‌های رهگیر سلامت جای گیرند اما موارد مصرف آن‌ها قطعا بیشتر از این موارد است. به گفته سامسونگ این باتری‌های نواری می‌توانند مثل یک رشته نخ خم شده و شکل بگیرند و به تراکم انرژی نوآورانه‌ای تجهیز شده اند. این شرکت در ادامه می‌گوید: "از آن‌جا که این باتری‌ها می‌توانند به شکل‌های محتلف مثل گردنبد، بند مو و چیزهای دیگر درآیند، در رشد موارد استفاده باتری در بازارهایی مثل پوشیدنی‌ها نقش بسزایی خواهند داشت."

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟