امید تاندربولت حالا به LaCie است
سی‌گیت با درایوهای تاندربولت خداحافظی می‌کند
زمانی که تاندربولت برای اولین بار معرفی شد، در بوق و کرنا کرده بودند که USB را از میدان به در خواهد کرد. با آن که این اتفاق نیفتاد اما به هرحال جای پای محکمی بین کاربران مک و کاربران سطح بالای ویندوز باز کرد. اما حالا یکی از فروشندگان این درایوها کم شده است. Seagate دیگر از این فرمت پشتیبانی نمی‌کند.

1606683296_1_0.gif

اکثر مدل‌های تاندربولت سی‌گیت روی وب‌سایت این شرکت با عنوان «اتمام موجودی» فهرست شده و شاهدی است بر اینکه مدل‌های باقی مانده هم به محض پایان موجودی شرکت سرنوشتی مشابه خواهند داشت. البته این به این معنا نیست که سی‌گیت پشتیبانی کاربران مک را ملغی می‌کند، چرا که این شرکت به مک از تمام انواع USB 3.0 و محصولات بی‌سیم سرویس‌دهی می‌کند. سرعت USB 3.1 با تاندربولت برابری می‌کند اما نمی‌تواند همتای Thunderbolt 2.0 شود، پس دلیل این تصمیم برای لغو پشتیبانی همین است.

کاربران مک که به دنبال حداکثر سرعت هستند باید تاندربولت 2 را برگزینند و سی‌گیت برای این هم چاره دارد. با اینکه برند اصلی سی‌گیت احتمالاً به پشتیبانی جایگزین USB پایان می‌دهد اما کارش کاملاً با آن تمام نمی‌شود چون شرکت LaCie که تحت مالکیت سی‌گیت است به فروش درایو با پشتیبانی تاندربولت ادامه خواهد داد. در هنگام انتشار این مقاله، این شرکت درحال فروش درایوهای تاندربولت 2 در محدوده‌ای از یک تا 48 ترابایت است. کاربرانی که به دنبال گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه تر هستند، هنوز می‌توانند طیف گسترده‌ای از درایوهای تاندربولت را از LaCie تهیه کنند.

با بالاتر رفتن سرعت USB و بیرون آمدن مدل‌های کوچک‌تر Type-C، تاندربولت هنوزهم جایی در بازار خواهد داشت؟ با گذشت زمان همه چیز مشخص می‌شود، اما با پا پس کشیدن بازیکنان بزرگ از بازار، حداقل ارزش دنبال کردن را ندارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟