Cortex-A72 و Mali-T880
قدرتمندترين معماری تراشه‌های آرم سال آينده عرضه می‌شود
از جمله تازه‌ترين محصولات معرفی‌شده از سوی آرم، طرح‌ تراشه Cortex-A72 و تراشه گرافيک Mali-T880 است که هر دو آن‌ها کارآمدترين تراشه‌ها در خانواده خود به‌شمار می‌آيند.

شرکت آرم با معرفی قدرتمندترين طرح‌تراشه خود موسوم به Cortex-A72 از عرضه آن در اوايل سال آينده ميلادی خبر داد. به‌گفته آرم، کارایی اين طرح‌تراشه 3.5 بار بيش از تراشه‌های کنونی Cortex-A53 است. محصول جديد آرم می‌تواند به ارتقای بازی‌های موبايل، کنترل صدا، و جاری‌کردن ويدئو از جمله ويدئوی 4K با نرخ 120 نما در ثانيه کمک کند. يکی از علل موفقيت پردازنده‌های مبتنی بر معماری‌های آرم نياز بسيار کمتر آن‌ها به برق است که اين مزيت در دستگاه‌های موبايل اهميت بيشتری دارد، به ويژه که به‌رغم تداوم پيشرفت سی‌پی‌يوها، باتری‌ها در پنج سال گذشته چندان پيشرفتی نداشته‌اند. تراشه‌های مبتنی بر A72 براساس چاپ 16 نانومتری پياده خواهند شد که نتيجه آن کاهش اندازه و افزايش سرعت ترانزيستورها است. اين تراشه‌ها در اسمارت‌فون‌ها با فرکانس 2.5 و در تبلت‌ها تا 3.5 گيگاهرتز کار خواهند کرد. با چنين ويژگی‌هایی دور از تصور نيست که آرم بتواند حضور خود در حيطه‌های ديگری همچون بازار سرورها و دستگاه‌های شبکه را نيز تسهيل کند.

از ديگر تازه‌های آرم، طرح‌تراشه گرافيک Mali-T880 است که به‌گفته اين شرکت کارایی آن 1.8 بار بيش از تراشه کنونی Mali-T760 و نياز آن به برق 40 درصد کمتر و درنتيجه، از هر دو حيث کارآمدترين تراشه در خانواده Mali است. پشتيبانی از نمايش تصاوير 4K با نرخ بازآوری 120 هرتز از ويژگی‌های اين تراشه به‌شمار می‌آيد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟