سرانجام تاچ سه بعدی وارد بازی‎های موبایل شد
اولین بازی آی‎فون 6S با قابلیت استفاده از 3D Touch منتشر شد
تاچ سه بعدی یا 3D Touch یکی از قابلیت‎های مختص سری iPhone 6s است. این فناوری یک سیستم لمس حساس به فشار است که مشخص می‎کند کاربر چه مقدار فشار به صفحه نمایش وارد کرده است. این ابزار حرکتی جدید چشم‌اندازهای وسیعی را در مقابل دیده‌گان کاربران و توسعه‌دهندگان ثالث قرار داده است و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن امیدوار هستند بتوانند در آینده از این قابلیت در راه خلق روش‎های جدید تعاملی در اپلیکیشن‎های خود استفاده کنند.

1606683296_1_0.gif

در ابتدای راه، تاچ سه بعدی اغلب به عنوان یک میان‎بر مثل Quick Action در اپلیکیشن‎های رسمی‎ مورد استفاده قرار گرفت و توسعه دهندگان دیگر هم مشغول برنامه ریزی برای به کار گیری قابلیت تاچ سه بعدی برای اهداف گوناگون در برنامه‎های خود بوده‎اند. اما سرانجام یک اپلیکیشن به App Store راه پیدا کرد که کاری منحصر به فرد با تاچ سه بعدی انجام می‎دهد.
Dubbed Warhammer 40,000: Freeblade نام یک بازی است که کاربران می‎توانند به رایگان آن را دانلود کنند. بازیکنان روی آی‎فون 6s و آی‎فون 6s Plus قادر خواهند بود با استفاده از قابلیت تاچ سه بعدی گنجانده شده داخل این بازی تنها با فشار بیشتر روی صفحه نمایش بین سلاح‎های مختلف جابجا شوند.

شایان ذکر است که این نوع از قابلیت تاچ سه بعدی تجربه استفاده از آی‎فون 6s را بدون خدشه وارد کردن به نحوه بازی دارندگان سخت افزارهای قدیمی‎تر iOS که از قابلیت تاچ سه بعدی برخوردار نیستند را بهبود می‎بخشد. این عملکرد خاص همچنین نشان می‎دهد که توسعه دهندگان به دنبال یکپارچه سازی تاچ سه بعدی به شیوه‎های جالب توجه در اپلیکیشن‎ها و بازی‎ها هستند.

کاربرانی که Freeblade را روی آی‎فون 6s بازی می‎کردند در ابتدا تصور می‎کردند کار با گزینه‎های موجود در منوها برای تغییر سلاح کاری خسته کننده است، اما با استفاده از این قابلیت پی بردند که جابه‌جایی سریع بین سلاح‎ها به خصوص در لحظات حساس و پر جنب و جوش بازی چقدر کار را ساده‎تر خواهد کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟