طراحی کیت‌ها همه منظوره هوشمند
هکر آی‌فون اکنون به دنبال هک کردن خودروهای مدرن است
جرج هاتز یکی از جوان‌ترین هکرهای حال حاضر جهان است. این هکر که در گذشته موفق شده است آی‌فون و پلی استیشن 3 را هک کند اکنون به دنبال آن است تا به مردم یاد دهد ماشین خود را هک کنند.

هاتز در زمان بچگی موفق شد، یک دستگاه پلی استیشن 3 و یک آی‌فون را هک کند. او بر این باور است که نه تنها هکرها بلکه مردم عادی نیز باید این توانایی داشته باشند تا از نرم‌افزارهایی که در ماشین‌های آن‌ها به کار گرفته شده است به شکل دقیق‌تری استفاده کنند. استارت‌آپ Comma.ai که در زمینه ماشین‌های خودران به فعالیت اشتغال دارد چند روز پیش بسته‌ نرم‌افزاری ویژه‌ای را برای مالکان ماشین‌های مدرن عرضه کرد. این بسته نرم‌افزاری که Cabana نام دارد به مالکان خودروها اجازه می‌دهد بدون نیاز به هیچ‌گونه مولفه سخت‌افزاری خاصی فعالیت تمام حس‌گرهایی که در ماشین آن‌ها به کار گرفته شده است را مورد بررسی قرار داده و درباره عملکرد این حس‌گرها اطلاع جامعی پیدا کنند. البته اطلاعات ارائه شده از سوی این بسته زمانی برای شما مفید خواهد بود که بدانید این اطلاعات چه هستند. استارت‌آپ Comma.ai همچنین یک دیکدر نیز در اختیار مالکان خودروها قرار می‌دهد.

 کاربران قادر هستند از این دیکدر برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کرده و اطلاعات به دست آمده را از طریق مخزن DBC که به‌طور کامل با نرم‌افزار Cabana ادغام شده است با سایر مردم به اشتراک قرار دهند. هاتز بر این باور است که این رویکرد اولین گام برای ساخت ماشین‌های خودران به شمار می‌رود. جرج هاتز همچنین در حال ساخت یک سیستم رانندگی خودکار به نام OpenPilot است.

 سیستمی که متن‌باز است. هاتز و استارت‌آپ comma.ai در سه سال گذشته موفق شده‌اند سامانه‌های رانندگی خودکاری را برای ماشین‌های Acura ILX، Honda Civic و Toyota Prius طراحی کنند. در سال 2015 هاتز موفق شد یک Acura ILX را مهندسی معکوس کرده و از طریق اطلاعات به دست آمده یک کیت نرم‌افزاری را توسعه دهد. کیتی که قادر بود یکسری ویژگی‌های نیمه‌خودکار را در اختیار مالک خودرو قرار دهد. هاتز می‌گوید: «من واقعا به دنبال آن نیستم تا وارد کسب‌وکار ساخت سخت‌افزار شوم. بلکه احساس می‌کنم این‌کار را باید انجام دهم. آرزوی من این است که یک دانگل ارزان قیمت 50 تا 100 دلاری را بسازم و آن‌را از طریق سایت آمازون در اختیار همه مردم قرار دهم. به‌طوری مردم با کمترین قیمت بالاترین راندمان را از ماشین خود به دست آورند.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟