خدمت‌رسانی یا سوء‌استفاده؟!
فیس‌بوک گوشی شما را برای پیدا کردن عکس‎های دوستان‌تان جست‌وجو می‎کند
همین حالا هم بسیاری از مردم بدون در نظر گرفتن عواقب احتمالی آن، عکس‎های خود را در فضای مجازی با دیگران به اشتراک می‎گذارند. اما فیس‌بوک قصد دارد پا را از این هم فراتر گذاشته و با تعرض به محتوای تلفن شما عکس‎های بیشتری را به اشتراک بگذارد.

1606683296_1_0.gif

اوایل این هفته BuzzFeed گزارش داد که فیس‌بوک در حال آزمايش یک قابلیت جدید به اشتراک‌گذاری عکس به نام Photo Magic است که محتوای تلفن شما را برای پیدا کردن عکس دوستان شما اسکن می‎کند. Photo Magic سپس اطلاعیه‎ای به شما در مورد عکس‎هایی که از دوستان فیس بوک شما پیدا کرده است ارسال می‎کند و شما را وسوسه می‎کند تا آنها را از طریق اپلیکیشن Facebook Messenger ارسال کنید. بر اساس گزارش BuzzFeed تنها طی یک ماه گذشته بیش از 9.5 میلیارد عکس از طریق همین Messenger ارسال شده است و حالا فیس‌بوک قصد دارد به بهانه راحت شدن کار با Photo Magic کاربران خود را مجبور کند عکس‎های بیشتری از خود را در فضای آن‎لاین به اشتراک بگذارند.

به بهانه تحقق چنین هدفی، اپلیکیشن Facebook Messenger اجازه پیدا خواهد کرد تا عکس‎های گرفته شده از دوربين تلفن شما را که هنوز آپلود نشده‎اند جستجو کرده و با استفاده از فناوری تشخیص چهره دوستان پروفایل فیس‌بوک شما را شناسایی کند. بعد از اینکه  Photo Magic نمونه‎های همسان را پیدا کرد، بلافاصله شما را مجبور می‎کند تا عکس را به دوستان تگ شده خود ارسال کنید.

طبق اعلام BuzzFeed سیستم شناسایی Photo Magic هر بار که عکسی از دوستان شما را پیدا می‎کند به شما اطلاع نمی‎دهد و شاید فیس‌بوک قصد دارد به بهانه جلوگیری از ارسال بیش از اندازه اطلاعیه‎ها در پشت پرده این خدمات اهداف دیگری را پیگیری کند. علاوه بر این گزینه‎ای هم در اختیار کاربران قرار داده خواهد شد که به طور کامل دریافت اطلاعیه ازPhoto Magic را غیرفعال کنند.

Photo Magic در حال حاضر تنها برای کاربران آندرويد در استرالیا ارائه شده است، اما قرار است به زودی برای کاربران iOS نیز آماده شود. در پلتفرم آندرويد هر بار که با دوربين عکسی گرفته می‎شود توسط Photo Magic اسکن می‎شود. اما در پلتفرم iOS اسکن عکس کمتر اتفاق می‎افتد.

داستان پشت پرده این ماجرا: فیسبوک مدتی است که خود را با فناوری تشخیص چهره درگیر کرده است. در ظاهر دستیابی به چنین قابلیتی می‎تواند از خیلی از جهات مفید و کارگشا باشد، اما هنوز مشخص نیست که تا چه اندازه می‎توان از آن برای مقاصد شخصی و نقض حريم خصوصی کاربران استفاده کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟