19/07/1394 - 15:19
باورنکردنی است: سرعت دانلود 5G به مرز 3.6 گیگابیت رسید
در حالی که هنوز تصور درستی از شبکه‌های موبایل نسل بعدی 5G نداریم و استانداردهای لازم به تصویب نرسیده‌اند؛ شرکت‌های مخابراتی نمی‌توانند بیش از این صبر کنند و آزمایش‌های خود را روی دستگاه‌های 5G آغاز کردند. در آخرین خبرهای منتشر شده، شرکت معروف چینی هواوی با همکاری یک شرکت ژاپنی سرویس‌دهنده NTT DoCoMo توانستند در آزمایش‌های خود روی شبکه‌ وسیع 5G به مرز سرعت دانلود باورنکردنی 3.6 گیگابیت برسند و رکورد سرعت 3 گیگابیت را پشت سر بگذارند.

1606683296_1_0.gif

این دو شرکت با اعلام اینکه در آزمایش‌های خود سرعت حداکثری دانلود 3.6 گیگابیت بر ثانیه به ثبت رسیده است، از این موفقیت به نام «اولین موفقیت جهانی در تست‌های مقیاس بزرگ روی فناوری‌های جدید فرکانس‌های رادیویی 5G» نام می‌برند. این آزمایش‌های در یک مزرعه و فضای بیرونی شهر چنگدو چین انجام شده و 24 دستگاه به صورت همزمان به یک سیستم رادیویی روی فرکانس‌های پایین تر از 6 گیگاهرتز متصل شدند. میانگین سرعت دانلود در این شبکه فرضی 1.34 گیگابیت بر ثانیه ثبت شده است و همان‌طور که گفتیم سرعت حداکثری یا همان پیک به مرز 3.6 گیگابیت بر ثانیه رسیده است. 

مطلب پیشنهادی: مسابقه 5G؛ در حال رقابت بر سر آینده موبایل هستیم

برای اینکه متوجه بشوید سرعت دانلود 3.6 گیگابیت یعنی چه بهتر است نگاهی به آخرین سرعت دانلود ثبت شده روی شبکه‌های LTE نسل پیشرفته 4G بیندازیم. در ماه سپتامبر آخرین گزارش‌های دریافت شده نشان می‌دهند در نیوزلند میانگین سرعت دانلود روی یک شبکه LTE بسیار پیشرفته و فوق سریع برابر 36 مگابیت بر ثانیه بوده است.در امریکا میانگین سرعت شبکه‌های LTE برابر 10 مگابیت بر ثانیه است. 

مدیران شرکت ژاپنی NTT DoCoMo با این تست‌ها به آینده بسیار امیدوار شدند تا بتوانند در سال 2020 زیرساخت ارائه سرویس‌های 5G را آماده کنند. پیش‌بینی می‌شود در این سال اولین شبکه‌های تجاری 5G راه‌اندازی شوند. برای غلبه بر مشکلات شبکه‌های فعلی روی 4G نیاز است نسل بعدی شبکه موبایل سرعتی برابر 20 گیگابیت بر ثانیه داشته باشد تا بتوان یک فیلم 4G را در مدت زمانی 10 ثانیه دانلود کرد. 

شرکت‌های مختلف در حال تست و توسعه شبکه‌های 5G هستند. سامسونگ یکی دیگر از این شرکت‌ها است و ورایزون، اپراتور بزرگ مخابراتی امریکا زا سال آینده تست‌های خود را شروع خواهد کرد. در حال حاضر، بزرگ‌ترین مشکل شبکه‌های 5G در دسترس نبودن یک چارچوب و استاندارد مشترک برای تمامی شرکت‌ها و توسعه‌دهنده‌ها است. این موضوع وظیفه اتحادیه جهانی مخابرات را خطیرتر کرده است و فشارها و نوک هجمه‌ها به سوی اوست تا هرچه زودتر بتواند یک استاندارد مشخص مشترک جهانی را تصویب و همه را به رعایت آن مجاب کند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟