سرفیس پرو 4 تجلی یک رویا
مایکروسافت از سرفیس پرو 4 رونمایی کرد؛ شروع رقابت داغ با اپل و گوگل
مایکروسافت در جریان رویدادی که یک ساعت پیش برگزار کرد، ضمن بیان ویژگی‌های قدرتمند ویندوز 10 که باعث شده است کاربران و شرکای تجاری بیشتری جذب این سیستم‌عامل جدید شوند، به معرفی تجهیزات سخت‌افزاری خود پرداخت. رونمایی از اسمارت‌فون‌های جدید همراه با کنسول بازی و ویندوزموبایل در نوع خود جالب توجه بوند. اما سرفیس پرو 4 حال هوای خاصی به رویداد سخت‌افزاری مایکروسافت در نیویورک‌سیتی بخشید.

1606683296_1_0.gif

تبلتی با قدرتی‌ فراتر از تصور

مایکروسافت در جریان رویداد امروز اعلام کرد بیش از 3.5 میلیون نفر از سرفیس‌پرو 3 استفاده کرده‌اند. آمارها نشان می‌دهد کارایی مهم‌ترین فاکتوری بوده است که کاربران سرفیس پرو 3 از دستگاه خود انتظار داشتند. مایکروسافت امروز اعلام کرد سرفیس پرو4 نسبت به مدل قبلی خود 30 درصد بهبود کارایی را تجربه کرده است.

مایکروسافت می‌گوید: «رضایت کاربران از سرفیس پرو 3 باعث شده است تا آن‌ها مدل یاد شده ‌را به دوستان و همکاران خود معرفی کنند.» سرفیس پرو 4 در چنین حال و هوای پر شور و اشتیاقی معرفی شده است، به‌طوری همگان در انتظار یک محصول برتر از سوی مایکروسافت بودند. در مقابل مایکروسافت علاقه‌مندان سرفیس پرو را نامید نکرد و ویژگی‌های قدرتمندی از مدل جدید را به حضار معرفی کرد. اما سؤال این است که ویژگی‌های سرفیس پرو 4 چه هستند؟ 

سخت‌افزارهایی قدرتمند

سرفیس‌پرو 4 در حالی‌ به بازار عرضه خواهد شد که از یک حس‌گر اثر انگشت که پایین صفحه‌کلید قرار گرفته است،

همراه با پردازنده نسل ششم اینتل (اسکای‌لیک که پیش‌تر اینتل در خصوص هماهنگی کامل آن با ویندوز 10 اطلاع‌رسانی کرده بود)،

صفحه‌نمایش 12.3 اینچی که در نوع خود جالب توجه بوده و به نظر می‌رسد به عنوان رقیبی برای لپ‌تاپ‌ها باید از آن یاد کرد،

همراه با 16 گیگابایت حافظه اصلی و 1 ترابایت حافظه جانبی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت. 

همچون نمونه سال گذشته مدل جدید همراه با قلمی عرضه می‌شود که از سطح فشار 1024 برخوردار بوده و از دقت بسیار بالایی برخوردار است، خاصیت مغناطیسی این قلم باعث می‌شود تا به راحتی به بدنه سرفیس پرو 4 بچسبد. 

این ویژگی‌های قلم در نوع خود جالب توجه به نظر می‌رسند. این قلم به گونه‌ای طراحی شده است که در تعامل کامل با دستیار شخصی ویندوز 10 قرار دارد. لازم به توضیح است به رقم میل باطنی مایکروسافت باتری این قلم قابل شارژ نبوده، اما در عوض به مدت یک سال طول عمر آن تضمین شده است. هماهنگی قلم جدید با کورتانا به گونه‌ای است که با نگه داشتن دکمه آن کورتانا اجرا شده و آماده خدمت‌رسانی است. البته اگر این قلم ‌آن‌گونه که مایکروسافت اعلام کرده است از کارایی بالایی برخوردار باشد، می‌توانیم بگوییم مایکروسافت یک شاهکار را در این زمینه رقم زده است. قلم سرفیس در پنج رنگ مختلف همراه با رنگ طلایی عرضه می‌شود. البته لازم به توضیح است، قلب تپینده سرفیس‌پرو 4 باعث شده است تا بسیاری از تجهیزات سخت‌افزاری تحت تأثیر آن قرار داشته باشند. ویژگی‌های نهان و آشکار ویندوز 10 به قدری زیاد هستند که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان تعدادی از آن‌ها در سال‌های آتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. 

صفحه‌نمایش 12.3 اینچی نسبت به نمونه سال قبل از لبه‌های باریک‌تری ساخته شده است. صفحه‌نمایشی با تراکم پیکسلی 267ppi از پنج میلیون پیکسل تشکیل شده است. مایکروسافت همچون به این حقیقت آگاه شد که همچون اپل باید از فناوری Pixel Sense در محصول خود استفاده کند. شاید ذکر این مطلب خالی از لطف نباشد که هر دو شرکت اپل و مایکروسافت در سال‌های اخیر بر استحکام صفحه‌نمایش دستگاه‌های همراه خود تأکید خاصی داشته‌اند(آی‌فون اس 6). سرفیس پرو 4 به محافظ صفحه‌نمایش لایه گوریلا گلس 4 به ضخامت 0.4 میلی‌متر مجهز شده است. تبلت جدید تنها 8.4 میلی‌متر ضخامت دارد. 

مایکروسافت در رویداد امروز اعلام کرد سرفیس پرو 4 بسیار باریک‌ است. 

در مدل جدید ترک‌پاد 40 درصد بزرگ‌تر شده است. مایکروسافت در جریان رونمایی از مدل جدید سرفیس اعلام کرد سرفیس‌پرو در مقایسه با همتای اپلی خود 50 درصد سریع‌تر است. این سرعت بالا به لطف پردازنده‌های سری Core اینتل و تراشه توسعه یافته G5 به دست آمده است. مایکروسافت می‌گوید: «سرفیس پرو 4 را نمی‌توان با نمونه‌های مشابه در بازار مورد مقایسه قرار داد، به دلیل این‌که مدل‌های موجود در بازار از توانایی یکسانی با سرفیس پرو 4 برخوردار نیست. به‌طور مثال، سرفیس پرو 4 نزدیک به پنجاه درصد سریع‌تر از MacBook Air اپل است. مک‌بوک پرو ایر یک محصول عالی است، اما سرفیس پرو 4 بهترین است. »

پانای در توصیف ویژگی‌های امنیتی سرفیس پرو 4 اعلام کرده است، دوربین ادغام شده با ویژگی امنیتی Windows Hello به کاربران این توانایی را می‌دهد تا با نگاه کردن به سرفیس پرو 4 به سیستم‌عامل خود وارد شوند. به‌نظر می‌رسد این ویژگی جدید نوید امنیت بالا را به کاربران این محصول می‌دهد.

 پیش خرید این محصول از تاریخ 7 اکتبر آغاز شده و از تاریخ 26 اکتبر با قیمت 899 دلار در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت. به نظر می‌رسد تبلت جدید یک رقیب جدی برای لپ‌تاپ‌های بازار به شمار رود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟