آندروید 6 مارشمالو هفته آینده منتشر می‌شود؛ ویژگی‌های جدید در چند قدمی شما
آیا استرس این موضوع را دارید که آندروید 6 (مارشمالو) چه زمانی برای دستگاه شما عرضه خواهد شد؟ گوگل بیش از شما اشتیاق دارد. دستگاه‌های فعلی نکسوس مدل‌های نکسوس 5، نکسوس 6، نکسوس 7 و نکسوس 9 از هفته آینده مارشمالو را دریافت خواهند کرد.

1606683296_1_0.gif

اگر بخت با شما یار باشد و بتوانید یک دستگاه نکسوس 5x یا 6P را خریداری کنید، مارشمالو را از همان ابتدا تجربه خواهید کرد. هنوز اطلاع دقیقی در مورد دستگاه‌های جانبی که این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد نمی‌توان ارائه کرد، به جز این‌که همه ما در انتظار آن هستیم تا خبرهای جدید را از سوی سازندگان گوشی‌ها در هفته‌های آینده دریافت کنیم.

مطلب پیشنهادی: نکسوس 5X معرفی شد؛ اکنون وقت یک به‌روزرسانی دلچسب است

بدون شک دارندگان نکسوس کمتر از دیگران برای دریافت سیستم‌عامل جدید انتظار خواهند کشید. شرکت‌های دیگر برای آن‌که نسخه سفارشی این محصول را برای دستگاه‌های خود تولید کنند به زمان بیشتری نیاز دارند. البته لازم به توضیح است قبل از آن‌که این رویداد به‌طور رسمی برگزار شود اسلاید‌های مربوط به این دو گوشی معرفی شده روی فضای اینترنت منتشر شد. اسلایدهای جدید نشان می‌دهند گوشی 6P به یک پردازنده اسنپ‌دراگون 810 نسخه 2.1 و  یک صفحه‌نمایش 5.7 اینچی با تفکیک‌پذیری WQHD تجهیز شده است. انرژی لازم این دستگاه را یک باتری 3450 میلی‌آمپری تأمین می‌کند که البته اگر بخواهیم ظرفیت این باتری را با آی‌فون‌های جدید اپل مورد مقایسه قرار دهیم مشاهده خواهیم کرد که باتری‌ این دستگاه‌ نسبت به‌ آی‌فون توان بیشتری ارائه می‌کند.

هرچند مارشمالو نسبت به آندروید آبنبات چوبی تفاوت چندانی نداشته است اما در مقابل رابط کاربری آن بهبود یافته و پایداری بیشتری دارد. شاید ویژگی‌های Now on Tap، Doze، تعامل بهتر دستیار صوتی، پردازنده جدید و کنترل جداگانه دوربین و موقعیت جغرافیایی از شاخص‌ترین ویژگی‌های سیستم‌عامل جدید باشد. ویژگی موقعیت‌یابی آندروید به گونه‌ای پیشرفته کرده است که بر پایه الگوریتم‌های شبکه عصبی گوگل قادر است واکنش خوبی از خود نشان دهد. به‌طور مثال اگر کاربر در مکانی همچون شهر پاریس قرار داشته و گوشی خود را مقابل برج ایفل قرار دهد، Now On Tap اطلاعات لازم پیرامون این اثر تاریخی را به او ارائه خواهد کرد. بهینه‌سازی مصرف باتری به لطف پردازنده جدید و فرمان‌پذیر بودن دستورات صوتی بدون شک تأثیرات عمیقی را در آینده اسمارت‌فون‌های گوگل و به‌طور کل آندروید به وجود خواهند آورد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟