سیستم‌عامل موبایل جدید اپل منتشر شد
چگونه دستگاه خود را به iOS 9 به‌روزرسانی کنیم؟
اگر با نسخه آزمایشی iOS9 کار کرده باشید به خوبی اطلاع دارید که سیستم‌عامل همراه جدید اپل توانسته است در بسیاری از زمینه‌‌ها ویژگی‌های قدرتمندی را در اختیار کاربران قرار دهد. اضافه شدن برنامه‌هایی همچون News، بهبود عملکرد برنامه نقشه، تعامل‌پذیرتر بودن سیری، بهینه‌سازی مصرف باتری و.... از جمله ویژگی‌های شاخص سیستم‌عامل جدید هستند. نزدیک به یک هفته پیش اپل در کنفرانسی که در شهر سان فرانسیسکو برگزار کرد، ضمن معرفی محصولات جدید خود تاریخ عرضه نسخه نهایی سیستم‌عامل جدیدش را نیز منتشر ساخت. دیروز 16 سپتامبر، اپل آن‌گونه که وعده داده بود سیستم‌عامل جدید را در اختیار کاربران قرار داد.

1606683296_1_0.gif

دیروز، روز بزرگی برای علاقه‌مندان محصولات اپل بود. iOS9 جدیدترین سیستم‌عامل همراه اپل عرضه شد. بعد از گذشت چند ماه از عرضه نسخه بتای iOS، اپل رسما جدیدترین سیستم‌عامل همراه خود را برای دستگاه‌های iOS منتشر ساخت. در حالی که در ساعات اولیه کاربران پیغام‌های خطا و هشدارهایی را در زمان دانلود مشاهده می‌کردند؛ اما این اخطارها در همان ساعات اولیه برطرف شدند و iOS اکنون آماده دانلود است.

ساده‌ترین راه به‌روزرسانی آی‌فون، آی‌پاد و آی‌پاد لمسی رفتن به Settings انتخاب گزینه General و سپس Software Update است. با استفاده از این روش دستگاه شما به‌طور مستقیم شروع به دانلود فایل‌های مورد نیاز می‌کند. البته اگر در نظر دارید از این روش استفاده کنید، نیازمند یک ارتباط بی سیم پر سرعت هستید، به دلیل این‌که اندازه فایلی که باید  دانلود شود کمی بزرگ بوده و ارتباطات سلولی توانایی دریافت آن‌را ندارند. البته گزینه دیگری نیز وجود دارد، دستگاه iOS را به یک سیستم مک یا کامپیوتر شخصی متصل کرده و از طریق iTunes اقدام به به‌روزرسانی دستگاه خود کنید. iOS9 با دستگاه‌های زیر سازگار است:

  • iPhone: iPhone 4S, iPhone 5, iPhone 5C, iPhone 5S, iPhone 6, iPhone 6 Plus
  • iPad: iPad 2, iPad 3, iPad 4, iPad Air 2, iPad mini, iPad mini 2, iPad mini 3
  • iPod touch: iPod touch (fifth-generation)

مثل همیشه، توصیه می‌کنیم، قبل از آن‌که فرآیند به‌روزرسانی را آغاز کنید، ابتدا از داده‌های خود یک نسخه پشتیبان روی iCloud ایجاد کنید. این کار باعث می‌شود تا در مدت زمان به‌روزرسانی و ارتقا داده‌های خود را از دست ندهید. حجم سیستم‌عامل جدید نزدیک به 1.8 گیگابایت است. در نتیجه بهتر است ابتدا اطمیان حاصل کنید آیا فضای کافی برای دانلود به‌روزرسانی را در اختیار دارید یا خیر. اگر فضای مورد نیاز را در اختیار ندارید، بهتر است برنامه‌های کاربردی نصب شده روی سیستم خود را مورد بازبینی قرار داده و نرم‌افزارهایی که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید را حذف کنید. این کار را با بازی‌ها یا ویدیوهایی که معمولا فضای بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند آغاز کنید. iOS9 با فهرستی از ویژگی‌های اصلاح یافته عرضه شده است. بهبود وضعیت باطری، گزینه ذخیره‌سازی انرژی، ارائه پیشنهاداتی در زمان جستجو، سیری هوشمند و ادراک‌پذیر، استفاده از دو برنامه کاربردی با کنار هم قرار دادن پنجره‌ها  و مسیریابی مستقیم در برنامه Maps از جمله ویژگی‌های شاخص سیستم‌عامل جدید محسوب می‌شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با iOS9 به مقاله هر چیزی که باید درباره iOS 9 بدانید! مراجعه کنید. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟