این دوربین جدید 4K سونی در محیط‌های تقریبا تاریک هم به خوبی عکس می‌گیرد!
به نظر می‫رسد که سونی با بروز کردن دوربین‌های فول فریم بدون آینه یا میرورلس خود به دو مدل جدید a7 Mark II و a7R Mark II جان تازه‫ای داده است و کاملا طبیعی است که انتظار داشته باشیم دوربین a7S Mark II تا مدتها در بازار باقی بماند.

1606683296_1_0.gif

دوربین a7S Mark II از سنسور 12.2 مگاپیکسل بهره می‫برد در حالیکه مدل جدید به تثبیت‫کننده تصویر 5 محور داخل بدنه مجهز است. این فناوری به عکاسان کمک می‫کند تا در شرایطی که میزان نور بسیار کم است و سنسور ISO نمی‫تواند به 409.600 برسد قادر به عکاسی باشند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید بهترین دوربين بدون آینه برای تازه‌کاران

هم‫چنین ‫a7S Mark II قادر به فیلم‌برداری 4K است در حالی که یک نسل قبل از آن فاقد این قابلیت بود و نیاز به ضبط کننده اکسترنال داشت تا بتواند تصاویر ویدیویی Ultra HD (اولترا اچ‫دی) را ثبت کند. در کنار این‫ها، سونی در تبلیغات خود مکررا تأکید کرده که این دوربین قادر است تصاویر با دقت تصویر 2160x3840  پیکسل را با بازخوانی کامل پیکسل ضبط کند (که به میزان بیشتری از پیکسل‌ها نمونه‫گیری کرده و آنها را مجددا احیاء می‫کند). به جز این‫که a7S Mark II می‫تواند ویدیوی 4K ضبط کند، قادر است در صورتی که از کارت حافظه UHS Class 3 SD Card استفاده شود، ویدیوی 1080p با 120 فریم در ثانیه ضبط کند. به غیر از آن می‫توان در 24 یا 30 فریم بر ثانیه هم فیلم‌برداری کرد.
سونی از سیستم فوکوس خودکار و پردازنده تصویر BOINZ X در مدل Mark II استفاده کرده است. هم‫چنین سونی a7 شاهد افزایش viewfinder magnification از 0.71x به 0.78x است.هنوز قیمت نهایی a7S Mark II دقیقا مشخص نشده است ولی ظاهرا قیمت 3000 دلار برای آن در نظر گرفته شده است و قرار است اواخر اکتبر یعنی اوایل آبان وارد بازار شود.

لازم می‫بینم که در اینجا توضیح کوچکی در مورد دوربین بدون آینه یا میرورلس و viewfinder magnification بدهیم. دوربین بدون آینه یا میرورلس گونه‌ای از دوربین‌ دیجیتال است که برخلاف دوربین تک‌لنزی بازتابی (SLR)، فاقد آینه و نمایاب اپتیکال یا نوری است. در این دوربین‌ها نمای مقابل به‌صورت الکترونیکی از روی حسگر دوربین خوانده و روی نمایشگر ال‌سی‌دی آن نقش می‌بندند و در بعضی از مدل‌ها یک نمایاب یا چشمی الکترونیکی نیز درنظر گرفته می‌شود که در واقع جایگزینی برای نمایاب‌ نوری است. این درحالی است که در ساختار داخلی دوربین تک‌لنزی بازتابی (SLR) یک آینه وجود دارد و نمای مقابل را از دریچه لنز به نمایاب یا چشمی دوربین منعکس می‌کند. به همین علت، یعنی به‌علت وجود آینه داخلی، دوربین‌های DSLR در مقایسه با دوربین‌های بدون‌آینه بزرگ‌تر هستند.
در مورد viewfinder magnification می‫توان گفت درصدی است که سنسور لنز از تصویر واقعی به شما نشان می‫دهد. مثلا وقتی می‫گوییم که مقدار viewfinder magnification در دوربین جدید 0.78x شده یعنی این‫که سنسور آن 0.78 اندازه واقعی را ثبت می‫کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟