آفیس در انتظار کاربران
کشتی آفیس 2016 در تاریخ 22 سپتامبر پهلو خواهد گرفت
مایکروسافت تاریخ رسمی عرضه آفیس 2016 را اعلام کرد. آفیس 2016 در تاریخ 22 سپتامبر مصادف با 31 شهریورماه در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت. مشتریان بسته آفیس با مجوز ویژه مصرف‌کنندگان از تاریخ 1 اکتبر قادر به دانلود آفیس خواهند بود.

1606683296_1_0.gif

نسخه به‌روز شده آفیس، ویژگی‌های جدیدی را در اختیار مصرف کنندگان نسخه دسکتاپی قرار خواهد داد. توانایی ویرایش گروهی اسناد در یک زمان، همسان‌سازی فایل‌ها در فضای ابری وان درایو از جمله ویژگی‌های شاخص آفیس 2016 هستند. مایکروسافت همزمان با اعلام تاریخ عرضه رسمی آفیس 2016 به بیان گوشه‌ای از ویژگی‌های جدیدی که آفیس 2016 در اختیار مدیران IT و کسب‌وکارهایی که به دنبال استقرار نرم‌افزارها هستند، پرداخت. مایکروسافت اعلام کرد، مشتریان Office 365 ProPlus و افرادی که برای استفاده از آفیس حق اشتراک سازمانی آن‌را پرداخت می‌کنند، Current Branch را دریافت خواهند کرد، به‌عبارت دیگر، این مشتریان جدیدترین ویژگی‌های به‌روز شده و به‌روزرسانی‌های امنیتی را در تاریخ 22 سپتامبر دریافت خواهند کرد. این نسخه شامل برنامه‌های به‌روز شده آفیس 2016 خواهد بود. اما بر مبنای بازخوردهای مصرف‌کنندگان، مایکروسافت می‌گوید، یک مدل به‌روزرسانی جدیدی به نام Current Branch را ویژه کسب‌وکارها عرضه می‌کند، سیستم به‌روزرسانی جدید مایکروسافت بر مبنای سه الگوی زیر کار می‌کند:

Current Branch: جدیدترین ویژگی‌های آفیس را در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران این گروه به‌روزرسانی‌های امنیتی را ماهانه دریافت خواهند کرد.

Current Branch for Business: کاربران این گروه ویژگی‌های جدید را هر چهار ماه یک‌بار دریافت می‌کنند.

First Release for Current Branch for Business: به کاربران اجازه می‌دهد تا فرصت آزمایش محصولات را قبل از گروه Current Branch در اختیار داشته باشند.

مدل به‌روزرسانی Current Branch ویژه سازمان‌هایی در نظر گرفته شده که تمایل دارند ویژگی‌های جدید آفیس 2016 قبل از آن‌که ویژگی‌های جدید را به‌طور رسمی مورد استفاده قرار دهند، آزمایش کنند. مایکروسافت بنا به درخواست‌های مطرح شده از سوی مدیران IT سه قابلیت ویژه را در توزیع جدید آفیس 2016 اضافه کرده است. این ویژگی‌ها عبارتند از:

BITS (سرنام  Background Intelligent Transfer Service) برای کنترل ترافیک شبکه زمانی‌که به‌روزرسانی‌ها استقرار می‌یابد مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیشگیری از فقدان اطلاعات DLP (سرنام Data Loss Prevention)، با استفاده از این ویژگی داده‌های شما در هر مکانی در دسترس بوده، قابل انتقال بوده یا به اشتراک قرار خواهد گرفت.

احراز هویت چند عاملی (Multi-factor Authentication): جدول زیر سیستم احراز هویت مدرن آفیس موسوم به ADAL ( سرنام Active Directory Authentication Library) را برای هر یک از پلتفرم‌های عرضه شده نشان می‌دهد:

Android

iOS

Windows Phone

Mac OS X

Windows

 

For Android Phone: Word, Excel, and PowerPoint are available now.For Android Tablet:  Word, Excel and PowerPoint are coming soon.

Word, Excel, and PowerPoint are available now.

به زودی

پیش نمایش آفیس 2016 از ADAL پشتیبانی می‌کند.

آفیس 2016 از ADAL پشتیبانی می‌کند.

Office clients

به زودی

به زودی

به زودی

TBD

در آفیس کلاینت قرار دارد.

Skype for Business (formerly Lync)

در دسترس

در دسترس

به زودی

آتلوک از ADAL همراه با لایسنس استفاده می‌کند، اما  برای دسترسی به میل باکس از آن استفاده نمی‌کند.

در آفیس کلاینت قرار دارد.

Outlook

برای وان درایو ویژه کسب و کارها در دسترس است.

برای وان درایو ویژه کسب و کارها در دسترس است.

در ویندوزفون 8.1 در دسترس است

وان درایو ویژه کسب و کارها برای همسان‌سازی از TBD استفاده می‌کند.

در آفیس کلاینت قرار دارد.

OneDrive for Business

برنامه‌ای برای فعال‌سازی OWA ویژه آندروید با ADAL در نظر ندارد.

برنامه‌ای برای فعال‌سازی احراز هویت مبتنی بر ADAL  برای برنامه تحت وب آتلوک ویژه iOS در نظر ندارد.

برنامه‌ای برای آفیس ویژه ویندوزفون 7 برای پشتیبانی از احراز هویت مبتنی بر ADAL در نظر ندارد.

برنامه‌ای برای آفیس ویژه مک 2011 برای پشتیبانی احراز هویت مبتنی بر ADAL در نظر ندارد.

برنامه‌ای برای آفیس 2010 یا 2007 برای پشتیبانی از احراز هویت مبتنی بر ADAL در نظر ندارد.

 Legacy clients

مایکروسافت با توجه به تغییر سیاست‌های خود و تعامل بیشتر با کاربران پلتفرم‌های دیگر، آفیس را در قالب یک پلتفرم چند سکویی عرضه کرد. آفیس 2016 ویژه مک در ماه جولای در قالب مدل حق اشتراکی Office365 در اختیار کاربران قرار گرفت، در همان زمان، مایکروسافت اعلام کرد، نسخه ایستای آفیس ممکن است تا تاریخ سپتامبر آماده عرضه و تحویل به مصرف‌کنندگان نباشد، این نسخه در همین ماه (سپتامبر) در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت. اما اخبار مربوط به آفیس مک محدود به مواردی که به آن‌ها اشاره گردید نیست و این شرکت در نظر دارد ویژگی‌های قابل توجهی را در اختیار دارندگان نسخه مک آفیس قرار دهد. آن‌گونه که مایکروسافت در سرویس اخبار سپتامبر به آن اشاره کرده است، مایکروسافت در نظر دارد ویژگی‌های جدیدی را به ورد، اکسل، پاورپوینت، وان‌نوت، آتلوک و Translator اضافه کند. این ویژگی‌های جدید مبتنی بر آی‌پاد مینی جدید اپل، سیستم‌عامل همراه جدید iOS9، نرم‌افزار Watch و WatchOS 2 خواهد بود. به‌طور خاص، مایکروسافت در حال به‌روزرسانی آفیس هماهنگ با Apple Pencil، Slide Over، Split View، چند وظیفه‌گی و دیگر توان‌مندی‌های محصولات اپل خواهد بود.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟