رکوردشکنی سنسور 250 مگاپیکسلی دوربین جدید کانن
از امروز جنگ مگاپیکسلی در جبهه دیگری آغاز شد. کانن غول ژاپنی تولیدکننده دوربین سنسور جدیدی را معرفی کرد که با توجه به ابعادی که دارد و قابلیتی که از نظر رزولوشن ارائه می‫دهد، یک رکورد جهانی است. سنسور 250 مگاپیکسلی APS-H CMOS رزولوشنی برابر 12600 در 19580 پیکسل دارد و به گفته کانن می‫تواند از فاصله 18 کیلومتری حروف روی هواپیما را به خوبی نشان دهد. این سنسور از APS-C بزرگ‫تر ولی از فول فریم کوچک‫تر است و عموما در محصولات رده EOS-1D که از سری DSLR می‫باشد استفاده شده است.

1606683296_1_0.gif

سرعت بازخوانی سیگنال این سنسور بالا و حدود 1.25 میلیارد پیکسل در ثانیه است که البته کانن اطمینان داده که با این میزان پیکسل نویز خیلی زیادی ندارد و از این بابت معقول و مناسب است. به غیر از عکس، این دوربین می‫تواند برای ضبط ویدیوی با کیفیت و رزولوشن بالا هم استفاده شود. ویدیویی که با این دوربین می‫توان ضبط کرد 5 فریم در ثانیه است و وضوح آن 30 برابر 4K است. دوربین جدید کانن می‫تواند در زمینه‫ وسایل مراقبت و جلوگیری از جرم و جنایت، وسایل اندازه‫گیری مافوق رزولوشن و سایر دستگاه‌های صنعتی استفاده شود.

مطلب پیشنهادی: چرا شاید دوربین SLR به‌کارتان نیاید؟

البته فعلا نباید انتظار داشت که این سنسور را در DSLR دید، ولی این خبر نشان می‫دهد که فناوری سنسور دوربین در حال پیشرفت است. اگر خاطرتان باشد کانن سنسور 120 مگاپیکسلی APS-H را سال 2010 معرفی کرد.

لازم به ذکر است که APS-C یا Advanced photo system type-C فرمتی از سنسور عکس است که از نظر اندازه مثل نگاتیوهای قطع 16.7 در 25.1 میلی‌متر کلاسیک است. سنسورهایی با این اندازه در خیلی از دوربین‌های دیجیتال رفلکس تک لنز (DSLR) مورد استفاده قرار می‫گیرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟