اگر کسب‌وکار راه انداخته‌اید به این نکات ریز توجه کنید
۱۲ درسی که از اولین سال کسب‌وکار خود یاد گرفتم
اگر تازه کسب‌وکار راه انداخته‌اید یا تصمیم دارید در آینده‌ای نزدیک کسب‌وکار جدیدی راه‌اندازی کنید مسائلی وجود دارند که حتما باید به آن‌ها توجه کنید تا بتوانید راه موفقیت را در پیش بگیرید.

1606683296_1_0.gif

"لارن هوکر" طراح گرافیک با تخصص در طراحی وبسایت و برندسازی کسب‌وکارهای کوچک است. شرکت وی Elle & Company نام دارد. کار اصلی این شرکت بلاگینگ و ارائه منابع طراحی به کارآفرینان مبتکر و خلاق است. در این مقاله وی درباره درس‌هایی که از اولین سال راه‌اندازی کسب‌وکار خود گرفته صحبت می‌کند.

او می‌گوید: "شاید باور آن کمی سخت باشد اما کمتر از یک سال قبل کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کردم. در طی این 12 ماه در حال پیدا کردن خط کاری خود، برقراری رابطه با مشتریان، ایجاد محتوای تازه و هم‌چنین برپاسازی رابطه همکاری با سایر کارآفرینان خلاق و مبتکر بوده‌ام. تمام اتفاقات این مدت خیلی سریع رخ دادند و نتایج خیلی خوبی به‌همراه داشتند. در این مقاله 12 مورد از بزرگ‌ترین درس‌هایی که از اولین سال راه‌اندازی کسب‌وکارم به‌دست آوردم را با شما به‌اشتراک می‌گذارم."

1- داشتن عشق و علاقه کافی نیست

خیلی مهم است که به کسب‌وکارتان و صنعتی که در آن مشغول به‌کار هستید عشق و علاقه داشته باشید. اما تا زمانی‌که به درستی فکر نکنید و استرتژی‌های خاص به‌کار نگیرید نمی‌توانید پیشرفت کنید و به موفقیت برسید. من یاد گرفته‌ام که نمی‌توانید خیلی راحت به‌صندلی تکیه دهید و انتظار داشته باشید که همه چیز به‌خودیِ خود پیش برود. باید دست‌ به‌کار شوید و نسبت به کارهای عملی کسب‌وکارتان هوشمندی پیدا کنید.

2- دو فکر بهتر از یک فکر است

نقطه عطف کسب‌وکار من زمانی بود که تابستان گذشته شوهرم را وارد شرکت خودم یعنی Elle & Company کردم. ما از ایده‌های همدیگر استفاده می‌کنیم، برای تولید محتوا و پست‌های وبلاگ با هم همکاری می‌کنیم و به یکدیگر فیدبک می‌دهیم. در واقع شوهر من مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل سرعت نرخ رشد کسب‌وکارمان است.

3- اگر کاری که انجام می‌‌دهید کاملا نو و جدید است پس چیزی به‌عنوان رقابت و مقایسه وجود ندارد

ایده‌های بکر و تازه هیچ رقیبی ندارند چرا که کاملا نو هستند. اگر خودتان را از نظر شیوه‌های کسب‌وکار، روابط با مشتریان و تغییر شرایط از حالت بد به خوب متفاوت از دیگران کنید کسب‌وکارتان کاملا از کسب‌وکارهای دیگر مجزا خواهد بود.

4- به‌جای این‌که هدف شما کسب یک میلیون دلار درآمد باشد، تصمیم بگیرید به یک میلیون نفر کمک کنید

اگر هدف شما از راه‌اندازی کسب‌وکار آن است که نامی برای خودتان دست‌وپا کنید احتمال موفقیت شما خیلی پایین است. سعی کنید با ارائه محصولات یا سرویس‌هایی که می‌توانند نیازها و تقاضای مردم را برطرف کنند به آن‌ها کمک کنید.

5- داشتن بلاگ برای کسب‌وکار حیاتی است

داشتن بلاگ به مخاطبان دلیلی برای مراجعه روزانه به سایت شما را می‌دهد. با استفاده از آن می‌توانید مشتریان خود را آموزش دهید و سئوالات احتمالی آن‌ها را با پست‌های مربوطه که پیش از این پاسخ داده شده‌اند جواب بدهید. داشتن بلاگ و انتشار اخبار و پست‌ها انجمنی از خوانندگان و دنبال‌کنندگان وفادار شما را به‌وجود می‌آورد. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از وبلاگ برای خودتان لید تولید کنید و از طریق سایت‌هایی مانند Bloglovin و Pinterest ترافیک روانه سایت خود کنید.

6- اگر کاری که انجام می‌دهید را دوست دارید هرگز در زندگی خود یک روز هم کار نخواهید کرد

الان می‌توانم این موضوع را تأیید کنم. گاهی اوقات ممکن است 12 ساعت مداوم درگیر یک پروژه طراحی باشم اما واقعا احساس می‌کنم که فقط یک ساعت کار کرده‌ام. این کسب‌وکار زمان و تلاش زیادی می‌خواهد اما واقعا عاشق کاری که می‌کنم هستم.

7- اشتباهات اجتناب‌ناپذیر هستند

من پیش از این هیچ کسب‌وکاری را اداره نکرده بودم. و با این‌که از دیگران درس‌های زیادی برای انجام دادن و انجام ندادن بعضی از کارها گرفته‌ام، اما اشتباهات اجتناب‌ناپذیر هستند. من همیشه با سعی و خطا در حال یادگیری هستم.

8- پرسیدن آسیب نمی‌رساند

خیلی از فرصت‌ها در این سال کاری پیش روی من قرار گرفتند. اما هیچ‌وقت آسان نبوده بلکه همیشه جرآت این را داشتم که برای آن‌ها درخواست بدهم. همواره با دیدن تعداد زیادی از زنان کسب‌وکار و بلاگرها که آماده همکاری و مشارکت بوده‌اند احساس رضایت‌مندی کرده‌ام. کلیک کردن روی دکمه "Sned" برای ارسال آن ایمیل‌ها کمی اضطراب به‌همراه دارد، اما هیچ‌وقت تا زمانی که سئوال نکنید متوجه نمی‌شوید.

9- ترس از شکست ویران کننده است

و به‌همین دلیل است که باید همیشه مورد 7# را به‌خاطر داشته باشید. برخی از اوقات لازم است که کمی ایمان داشته باشید و این جمله قدیمی زجرآور را بپذیرید که: "انجام دادن بهتر از کامل بودن است."

10- کمتر قول دهید و بیشتر تحویل دهید

بهتر است سطح انتظارات را کاهش دهید و دیگران را به‌وجد بیاورید تا این‌که سطح انتظارات دیگران را بالا ببرید و نهایتا آن‌ها را ناامید کنید. من هر روز در حال یادگیری این موضوع هستم، اصلا مهم نیست که چه تعداد پروژه‌ در دست دارم، یا این‌که چه تاریخی را به‌عنوان اتمام پروژه برای خودم مشخص کرده‌ام یا این‌که تعداد دفعاتی که به‌دیگران می‌گویم می‌توانند منتظر شنیدن خبر از من باشند.

11- یک فوتوکپی هیچ‌گاه به‌شفافیت نسخه اصلی نیست

حتما کسب‌وکارها و بلاگ‌ها را جدا از هم تنظیم کنید اما نبال کردن لید شخص دیگر همیشه شما را یک قدم عقب نگه می‌دارد.

12- نتایج یک شبه به‌دست نمی‌آیند

کسب‌وکارهای بزرگی که ظاهرا یک شبه به‌موفقیت رسیده‌اند همیشه داستانی در پشت خود دارند که شامل سال‌ها زحمت و تلاش می‌شود. بخش زیادی از کسب‌وکار به ثبات و پایداری مربوط می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟