53 میلیون نصب تا کنون
ویندوز 10 پنج درصد سهام بازار را در اختیار دارد
بزرگ‌ترین تمرکز مایکروسافت در طول حیاتش روی ویندوز 10 قرار دارد. تنها پس از چند هفته از انتشار این نسخه به‌نظر می‌رسد اوضاع و احوال برای ویندوز 10 خوب پیش می‌رود. سایت دیجیتال ترندز در پستی که در تاریخ 17 اگوست منتشر ساخت، اعلام کرد، ویندوز 10 روی بیش از 50 میلیون دستگاه نصب شده است. اما جدیدترین آمارها نشان می‌دهد، این سیستم‌عامل اکنون روی 53 میلیون دستگاه نصب شده است.

1606683296_1_0.gif

در حالی‌که ویندوز 10 محبوب‌ترین سیستم‌عامل تاریخ محاسبات نام گرفته است، جالب است بدانیم ویندوز 10 تنها در ماه اول عرضه رسمی نزدیک به 5 درصد سهام بازار را از آن خود کرده است. به عبارت دیگر 53 میلیون دستگاه پذیرای ویندوز 10 بوده‌اند. آمارها نشان می‌دهند در هر ثانیه نزیک به 1500 دستگاه ویندوز 10 را نصب کرده‌اند. البته نباید از این نکته غافل شویم که دلیل این همه‌گیری ویندوز 10 به نصب رایگان آن نیز باز می‌گردد.

بنابر آمارهای منتشر شده ویندوز 8.1 تا پایان ماه جولای 13.09 درصد از سهام بازار و OS X نزدیک به 4.74 درصد از سهام بازار را از آن خود کرده‌اند. این آمارها خبر از آن دارند که اکنون سیستم‌عامل‌‌های ویندوز 10 و مک به نزدیکی یکدیگر رسیده‌اند. هر چند ویندوز 10 شروعی طوفانی آغاز کرده و توانسته است نظر مساعد کاربران را به‌سوی خود جلب کند اما لازم است بدانید نسخه‌های حرفه‌ای ویندوز 7 و ویندوز 8 همچنان بخش عمده بازار را در اختیار دارند. تاکتیکی که مایکروسافت از آن استفاده می‌کند، متقاعد ساختن دارندگان سیستم‌عامل‌های ویندوز 7 و ویندوز 8.1 به ارتقاء رایگان به ویندوز 10 است، بدون آن‌که هزینه‌ای را بابت این ارتقا پرداخت کنند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟