هوشمندی، ارتقا امنیت، افزایش راندمان
خبر خوش برای کاربران: بزرگترین تغییرات تاریخ جیمیل
اگر به یاد داشته باشید در مقاله گوگل برای جیمیل سرویس ایمیل خودنابودکننده می‌سازد به شما گفتیم که این غول بزرگ دنیای فناوری پس از گذشت سال‌ها تصمیم گرفت تغییرات بنیادینی در سرویس خود به وجود آورده و آن‌را همگام با تغییرات دنیای فناوری به‌روز کند.

1606683296_1_0.gif

تقریبا از اواخر ماه مارس بود که سایت‌هایی همچون انگجت و بی‌جی‌آر اعلام کردند که گوگل در نظر دارد قابلیت‌های بزرگی را به سرویس جیمیل اضافه کند. اکنون این موضوع به واقعیت تبدیل شده و ما شاهد بزرگ‌ترین تغییرات جیمیل روی وب هستیم. همچنین کاربران تجاری نیز در قالب بسته G Suite به قابلیت‌های خاصی دسترسی خواهند داشت. این تغییرات به راستی بزرگ و جالب توجه هستند. با نگاه نزدیک به برنامه موبایل جی‌میل شاهد ده‌ها قابلیت جدید هستیم که به این برنامه اضافه شده است. کاربران با نگاه کردن به سمت راست بالای صفحه‌نمایش خود و مشاهده Try the new Gmail قادر هستند این تغییرات جدید را تجربه کنند. بخش عمده‌ای از این تغییرات کاربران سمت تجاری این سرویس را نشانه رفته است.

مطلب پیشنهادی

گوگل برای جیمیل سرویس ایمیل "خودنابود کننده" راه‌اندازی می‌کند
با مود محرمانه ایمیل‌های مهم خود را بعد از یک تاریخ مشخص منهدم کنید

گوگل می‌گوید: «در فاز اول، به‌روزرسانی فوق در اختیار نزدیک به 1.4 میلیارد کاربر این سرویس قرار گرفته و در ادامه همه کاربران سراسر جهان قادر خواهند بود از آن استفاده کنند. در مقطع فعلی شهروندان امریکایی به این قابلیت‌های جدید دسترس دارند. به‌روزرسانی جدید به شکل خودکار دریافت نمی‌شود و این وظیفه کاربران است که به سرویس جدید سوییچ کنند.»  

 

جیمیل اکنون به شما اجازه می‌دهد به شکل بهتری با ایمیل‌ها و محتوای آن‌ها در ارتباط باشید. اگر اشاره‌گر ماوس را روی یک ایمیل قرار دهید، منوی جدیدی را مشاهده خواهید کرد که به شما اجازه می‌دهد به فرمان‌ها به شکل سریع‌تری دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید از این دکمه‌ها برای حذف، نشانه‌گذاری، برچسب‌گذاری خوانده شده یا مشاهده ایمیل‌ها بدون باز کردن آن‌ها استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید فایل‌های ضمیمه شده به ایمیل را بدون باز کردن آن‌ها مشاهده کنید.

پاسخ‌‌گویی هوشمندانه روی وب

پاسخ‌گویی هوشمدانه روی گوشی‌های همراه یک قابلیت معرکه است و اکنون این قابلیت در اختیار کاربران وب نیز قرار می‌گیرد. در ویژگی فوق جیمیل سعی می‌کند به یکسری از ایمیل‌ها به شکل خودکار و هوشمندانه پاسخ داده تا کاربر زمان خود را صرف ایمیل‌های بیهوده نکند.

یادآوری پاسخ‌گویی به ایمیل‌ها

تا چند وقت دیگر جیمیل به شما خواهد گفت که یک ایمیل را چند وقت پیش دریافت کرده‌اید، آیا در نظر ندارید به آن‌ها پاسخ دهید؟

Google Tasks and panels

Google Task یک برنامه موبایل جدید است که از امروز چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه در اختیار کاربران اندروید و آی‌فون قرار خواهد گرفت. این ویژگی از آن جهت مهم است که در سمت راست جیمیل قرار گرفته و یک پانل بازشونده بوده که دسترسی سریع به سایر برنامه‌های مجموعه G Suite همچون Calendar، Keep و البته Tasks امکان‌پذیر می‌کند. صحبت از پانل‌ها شد، توجه داشته باشید که شما برای دسترسی به فضای بیشتر برای ایمیل‌های خود می‌تواندی پانل سمت چپ را فشرده کنید.

افزایش امنیت و حفظ محرمانگی

شما در نظر دارید داده‌هایی را با فردی به اشتراک قرار دهید که نمی‌خواهید ایمیلی را برای او ارسال کنید. جیمیل اجازه انجام چنین کاری را می‌دهد. ویژگی‌های مرتبط با امنیت بیشتر در اختیار کاربران کسب‌وکار قرار دارد. به‌طور مثال، قابلیت‌های IRM و فاکتور احراز هویت دو عاملی به جیمیل اضافه شده است. ویژگی IRM اجازه بلوکه کردن یکسری عملیات همچون ارسال، دانلود، کپی و.... را برای ایمیل‌های تجاری امکان‌پذیر می‌سازد. در این قابلیت جدید ارسال کننده می‌تواند یک بازه زمانی را تعیین کرده که پس از گذشت زمان مشخص، ایمیل ارسال شده از صندوق پستی دریافت کننده پاک شود. ویژگی احراز هویت دو عاملی اجازه تعریف گذرواژه‌ها برای یکسری ایمیل‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد. در نتیجه دریافت کننده قبل از باز کردن ایمیل باید گذرواژه مربوطه را وارد کند. این گذرواژه از طریق پیامک برای دریافت کننده ارسال می‌شود.

هشدارهای امنیتی جدید

صحبت از امنیت شد، لازم است اشاره داشته باشیم که جیمیل هشدارهای امنیتی جدیدی را به صورت های‌لایت شده در زمان دریافت ایمیل‌های مخرب به کاربر نشان خواهد داد.

اعلان‌های با اولویت سطح بالا

برنامه موبایل جیمیل برای ایمیل‌هایی که ارزش بالایی دارند اعلان‌هایی را به شما نشان می‌دهد.  همچنین به شما پیشنهاد می‌کند اشتراک خود از خبرنامه‌هایی که عضو آن‌ها هستید اما هیچ‌گاه از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را غیرفعال کنید.

حالت آفلاین

در نظر دارید به شکل آفلاین از جیمیل استفاده کنید؟ این قابلیت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟