حمله‌ای به نشانه اعتراض یا مشکل روانی
16/01/1397 - 04:25
یک زن مسلح پس از حمله به مقر یوتیوب خودکشی کرد
پلیس شهر سن برونو واقع در ایالت کالیفرنیا گزارش کرده است که یک زن مسلح به ساختمان یوتیوب در این ایالت حمله کرده و باعث زخمی شدن سه نفر شده است. این زن که پلیس هویت او را نسیم نجفی اقدم معرفی کرده پس از این اقدام خودکشی کرده است.

1606683296_1_0.gif

در ابتدا گفته می‌شد که این زن 38 به واسطه یکسری مشکلات خانوادگی دست به چنین اقدامی زده است. اما رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که این زن به دلیل این‌که مدیران یوتیوب ویدیوهای او را از کانالش در یوتیوب پاک کرده‌اند دست به چنین اقدام خشونت‌باری زده است. یوتیوب پس از این اقدام تمامی کانال‌های مربوط به خانم اقدم را مسدود کرد. کانال‌هایی که بعضی از ویدیوهای منتشر شده در آن دست کم یک میلیون بازدیدکننده داشته‌اند. او پیش از این اقدام در وب‌سایت شخصی خود و همچنین در پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود سیاست‌های یوتیوب را مورد انتقاد قرار داده بود و بر این باور بود که یوتیوب به همه کاربران خود اجازه نمی‌دهد به یکسان در این شبکه فعالیت کرده و دیده شوند. او گفته بود پس از حذف برخی از ویدوهایش از یوتیوب تعداد کاربران و فالورهای او کم شده‌اند.

 در حالی که پلیس اعلام می‌دارد که خانم اقدم به واسطه مشکلات خانوادگی دست به چنین اقدامی زده اما برخی از کاربران در بخش نظرات ویدیوها نوشته بودند که نسبت به سلامت روانی خانم اقدم تردید داشته‌اند. پلیس همچنین فرضیه ارتباط داشتن او با تیم‌های تروریستی را نیز رد می‌کند. در جریان این حادثه که ساعت 1 بعدازظهر به وقت محلی رخ داده و کارمندان در محوطه بیرونی ساختمان مشغول ناهار خوردن بوده‌اند، خانم اقدم به یک زن 32 ساله، یک زن 27 ساله و یک مرد 36 ساله شلیک کرده بود. همه این مصدومان به بیمارستان عمومی Zuckerberg San Francisco منتقل شدند و حال عموم آن‌ها نیز رضایت بخش اعلام شده است.

پلیس در بیانه‌ای گفته است: «ما هنوز در حال تحقیق هستیم. هنوز شواهی که نشان دهد ضارب با انگیزه قبلی این‌کار را انجام داده یا از قبل با قربانیان آشنایی داشته یا شخص خاصی هدف او بوده یا او یکی از کارمندان یوتیوب بوده به دست نیاورده‌ایم.» مدیرعامل یوتیوب سوزان وجیکیچی توییتی منتشر کرده و گفته است: «هیچ واژه‌ای نمی‌تواند توصیف‌کننده این حادثه وحشتناک باشد که چگونه شخصی تصمیم می‌گیرد با یک سلاح گرم به کارمندان یوتیوب حمله کند. ما از نیروهای پلیس و تیم واکنش سریع خودمان که به سرعت در محل حاضر شدند قدردانی می‌کنیم. با همه افرادی که در این حادثه آسیب دیدند ابراز همدردی می‌کنیم. ما همچون گذشته در قالب خانواده‌ای در کنار یکدیگر خواهیم بود.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟